Co zrobić gdy jesteś pomiędzy rozmiarami rowerów w tabeli producenta? Rowery z barankiem oraz miejskie
Co zrobić gdy jesteś pomiędzy rozmiarami rowerów w tabeli producenta? Rowery z barankiem oraz miejskie. Jeśli szukając roweru przeszły Ci przez myśl takie pytania: Jaki rozmiar ramy wybrać w rowerze X? Który rozmiar ramy rowerowej będzie dla mnie najlepszy? Jak dobrze się pomierzyć przed zakupem roweru? To ten wpis jest dedykowany wszystkim osobom, które spędzają wiele godzin na pragmatycznym przeszukiwaniu internetu w celu znalezienia idealnego roweru dla siebie. No dobrze, ale jeśli już masz upatrzony swój przyszły rower i planujesz go zakupić wysyłkowo i nie wiesz, który wybrać by potem nie żałować, to ja Cię dobrze rozumiem. Zawsze możesz spytać na forach o rozmiary na jakich kto jeździ; spróbować się przymierzyć na czyimś (jeśli nie masz sklepu z daną marką w swojej okolicy) lub też dobrze się pomierzyć. I po to dzisiaj jest ten wpis. tu mamy przykład za małej ramy DSXa względem użytkownika Klasyczny przykład…
Gravele z prostą kierownicą – przegląd rynku
Gravele z prostą kierownicą – przegląd rynku Jeszcze kilka lat temu ktoś by pomyślał, że hasło „gravel z płaską kierownicą” ociera się o opary absurdu. Przecież jest to sekcja zarezerwowana wyłącznie dla rowerów z kierownicą typu baranek = takiej szosy na sterydach. Zresztą w 2015 roku tak samo mówiono o gravelach. Dzisiaj już wiemy, że Polacy pokochali ten segment rynku, bo jak się okazuje baranek nie jest dla każdego . Patrząc z perspektywy potencjalnego wyboru idealnej maszyny możemy dostać pewnego rodzaju mentliku. I właśnie dlatego czytasz ten wpis, aby znacznie łatwiej było Ci dokonać wyboru pośród licznych modeli jakie znajdziesz w naszej ofercie . Marin DSX Ten akronim to Dual Sport (czyli rowery krosowe) oraz X, czyli pojedynczy X = jedna zębatka z przodu. W efekcie końcowym Marin tworząc te rowery dokonał syntezy wszystkich potrzeb: Prostota obsługi płaskiej kierownicy Sztywny lekki widelec (poza DSX FS) Agresywne opony…
Stalowy rower do bikepackingu, czyli Marin Pine Mountain
Na świecie można zaobserwować różne są oblicza bikepackingu. Niektórzy decydują się na gravela do połykania kilometrów w pozycji pleców przypominającej precla. Tam niestety bagaż to wersja ultralight i minimum. Drudzy zaś nigdzie się nie śpieszą i sama jazda z cyklu slow life jest ekspresją samą w sobie.
Gravel stalowy czy aluminiowy – oto jest pytanie
Z pozoru dwa bardzo podobne do siebie rowery, a tak wiele je dzieli. Jeśli ktoś popatrzy na specyfikację Marina Nicasio oraz Gestalta to mógłby pomyśleć, że to te same rowery, które różnią się materiałem wykonania ramy. Paradoksalnie w praktyce niewłaściwy wybór pomiędzy tymi dwoma rowerami może mieć spore znaczenie w późniejszym użytkowaniu. Ba – może nawet dostarczyć masy niepotrzebnych rozczarowań. Dlatego wzięliśmy dzisiaj na warsztat te dwie maszyny otwierające cenowo każdą z kategorii.
Rower na lata dla szybko rosnącego nastolatka, czyli Marin Fairfax w małej ramie
Czy naprawdę Twoje dziecko/nastolatek potrzebuje zawsze roweru górskiego? Utarła się już taka dziwna tradycja, że dziecku kupuje się rower MTB – nawet jeśli mieszka się w mieście płaskim jak naleśnik. Ale prawdopodobnie pomyślisz, że przecież dziecko jak będzie chciało pojechać do lasu z kolegami to co mam mu wybrać? A jednak istnieją ciekawe, lekkie i tanie alternatywy, które lepiej się sprawdzą.
Prawdziwy rower górski dla dziecka, czyli Marin San Quentin Junior
Prawdziwy rower górski dla dziecka, czyli Marin San Quentin Junior Dlaczego prawie żaden producent nie tworzy prawdziwych rowerów górskich dla 6 latków i lekko starszych dzieci? Przecież takie dzieciaki mają jeszcze więcej odwagi do pokonywania swoich granic i w lot chwytają technikę jazdy. Ale spokojnie – na szczęście jest Marin ze swoimi San Quentinami w kole 20 i 24. Tu każdy fragment projektu powstaje w myśl zasady, że to nie jest rower dla dziecka tylko dla mniejszego zawodnika. A to odmienia kompletnie optykę patrzenie na cały proces tworzenia. Matt Cipes – manager produktów górskich w Marin Bikes, tworząc tę drugą generację San Quentinów juniorów, wczuł się jakby te rowery miału mu służyć gdy sam miał 120cm wzrostu. Ale po kolei Dlaczego większość producentów traktuje rowery dziecięce po macoszemu? Przyczyn jest kilka: Stworzenie odpowiedniego projektu trwa, a czas to pieniądz. To ile czasu poświęcisz na przygotowanie konkretnego…
Gravel z płaską kierownicą czy jednak fitness?
Przecież to bez sensu, żeby tworzyć niszę w niszy i uprawiać takie słowotwórstwo. Przecież gravel to gravel. A jak wsadzi mu się płaską kierownicę to jest już to fitness z grubymi oponami więc po co tworzyć dodatkową teorię. No nie do końca jest tak, że jest to nisza w niszy. Gravele skutecznie zabiły rynek tanich szos i częstokroć na ustawkach szosowych zobaczyć możesz modele gravelowe z oponami szosowymi. I to nie jest żadne odkrycie.
5 cech geometrii Down country w rowerze górskim, czyli Team Marin we własnej osobie.
Doczekaliśmy czasów, że wszystko musi mieć swoją opisaną kategorię, by łatwiej było zrozumieć z czym ma się do czynienia. Utarło się, że jeśli mamy rowery górskie ze sztywną ramą to określa się je jako: ATB, XC, Trail i Enduro. Ale od niedawna pojawiła się kategoria downcountry. I co to w ogóle jest? Jak wszystkie pozostałe można łatwo przyporządkować do konkretnych zakresów poprzez skok amortyzatora i geometrię ramy tak downcountry to takie słowotwórstwo? Otóż nie. I dzisiaj o tym
Idealny rower do miasta – czy to możliwe? 7 cech najlepszego roweru miejskiego
Czy wiesz, że większość produktów na rynku z kategorii rowerów miejskich to najtańsze chińskie ramy z katalogów, dla których „producenci” wyprodukowali wyłącznie naklejki ze swoim logo i „zaprojektowali” malowanie. Choć z tym projektowaniem też bym nie przesadzał. Często ogranicza się to do kliknięcia w jakiś neutralny i podstawowy kolor z palety barw i tyle. Dlatego też tak dużo rowerów na mieście nie różni się prawie niczym.
Odkryj swój idealny rower fitness: poradnik wyboru dla każdego! RANKING
Wyobraź sobie, że możesz wziąć dowolnego: gravela, szosówkę, krosówkę i zostawić w nim tylko to, co będzie się idealnie nadawało do szybkiej jazdy po mieście. I teraz najlepsze – to nie jest fantasmagoria, bo takie rowery już istnieją i o nich będzie dzisiejszy wpis.