Marin | MOTOR-LAND

Archiwum kategorii: Marin

8 unikatowych rowerów Marin Bikes, których nie ma u konkurencji 1

Każdy producent chciałby móc się pochwalić swoimi wyjątkowymi projektami rowerów, które są absolutnym unikatem rynkowym. Czasami faktycznie jest tak, że są stworzone wyjątkowe patenty i rozwiązania, które podnoszą: prędkość, aerodynamikę, ulepszają kinematykę zawieszenia czy poprawiają wygodę.

Dowiedz się więcej

Jak przygotować się do ustanowienia Rekordu Księgi Guinnessa – wywiad z Kamilem Kobędzowskim 2

Rozmawiamy dziś z Kamilem Kobędzowskim, rekordzistą Guinnessa w najdłuższej jeździe tyłem na jednym kole. Rozmowa ta otwiera przed nami fascynujący świat ekstremalnych wyzwań rowerowych. W wywiadzie Kamil przedstawia swoje doświadczenia, początki pasji do stuntu, a także kulisy procesu ustanawiania rekordu. Zdobywca tytułu Guinness World Records opowiada o niezwykłych umiejętnościach stuntingu, modyfikacjach roweru Alcatraza, oraz o tym, jakie wyzwania kryją się za próbą pokonania własnych rekordów.

Dowiedz się więcej

Czy rower crossowy nadal ma swoje miejsce? 3

Czy gravele „kompletnie zabiły” rowery crossowe?  Tak już się przecież stało z tanimi rowerami szosowymi u wielu producentów. Teraz na rynku jest coraz więcej graveli z prostą kierownicą. I wielokrotnie przy okazji jakiejkolwiek rozmowy na temat tego typu rowerów pojawiają się komentarze, że to przecież takie rowery krosowe, tylko w nowoczesnej stylistyce. Jednak zazwyczaj wszystko co nowe to kosztuje proporcjonalnie więcej, bo na te nowinki poszedł budżet badań i rozwoju. Zatem czy nadal warto skupiać się na rowerach krosowych?

Dowiedz się więcej

Czy warto dopłacać do droższego gravela? Różnice w technologiach produkcji rowerów 4

Często w ofercie większości producentów możesz znaleźć na pozór bardzo podobne do siebie rowery, które różnią się głównie ceną. Jeśli patrzysz na rower wyłącznie od strony osprzętu w nim użytego to tak może to wyglądać. Weźmy dziś na warsztat dwie konstrukcje z jednej stajni i obadajmy różnice.

Dowiedz się więcej

Co zrobić gdy jesteś pomiędzy rozmiarami rowerów w tabeli producenta? Rowery z barankiem oraz miejskie 5

Co zrobić gdy jesteś pomiędzy rozmiarami rowerów w tabeli producenta? Rowery z barankiem oraz miejskie. Jeśli szukając roweru przeszły Ci przez myśl takie pytania: Jaki rozmiar ramy wybrać w rowerze X? Który rozmiar ramy rowerowej będzie dla mnie najlepszy? Jak dobrze się pomierzyć przed zakupem roweru?  To ten wpis jest dedykowany wszystkim osobom, które spędzają wiele godzin na pragmatycznym przeszukiwaniu internetu w celu znalezienia idealnego roweru dla siebie. No dobrze, ale jeśli już masz upatrzony swój przyszły rower i planujesz go zakupić wysyłkowo i nie wiesz, który wybrać by potem nie żałować, to ja Cię dobrze rozumiem. Zawsze możesz spytać na forach o rozmiary na jakich kto jeździ; spróbować się przymierzyć na czyimś (jeśli nie masz sklepu z daną marką w swojej okolicy) lub też dobrze się pomierzyć. I po to dzisiaj jest ten wpis. tu mamy przykład za małej ramy DSXa względem użytkownika Klasyczny przykład…

Dowiedz się więcej

Gravele z prostą kierownicą - przegląd rynku 33

Gravele z prostą kierownicą – przegląd rynku Jeszcze kilka lat temu ktoś by pomyślał, że hasło „gravel z płaską kierownicą” ociera się o opary absurdu. Przecież jest to sekcja zarezerwowana wyłącznie dla rowerów z kierownicą typu baranek = takiej szosy na sterydach. Zresztą w 2015 roku tak samo mówiono o gravelach. Dzisiaj już wiemy, że Polacy pokochali ten segment rynku, bo jak się okazuje baranek nie jest dla każdego . Patrząc z perspektywy potencjalnego wyboru idealnej maszyny możemy dostać pewnego rodzaju mentliku. I właśnie dlatego czytasz ten wpis, aby znacznie łatwiej było Ci dokonać wyboru pośród licznych modeli jakie znajdziesz w naszej ofercie . Marin DSX Ten akronim to Dual Sport (czyli rowery krosowe) oraz X, czyli pojedynczy X = jedna zębatka z przodu. W efekcie końcowym Marin tworząc te rowery dokonał syntezy wszystkich potrzeb: Prostota obsługi płaskiej kierownicy Sztywny lekki widelec (poza DSX FS) Agresywne opony…

Dowiedz się więcej

Stalowy rower do bikepackingu, czyli Marin Pine Mountain 46

Na świecie można zaobserwować różne są oblicza bikepackingu. Niektórzy decydują się na gravela do połykania kilometrów w pozycji pleców przypominającej precla. Tam niestety bagaż to wersja ultralight i minimum. Drudzy zaś nigdzie się nie śpieszą i sama jazda z cyklu slow life jest ekspresją samą w sobie.

Dowiedz się więcej

Gravel stalowy czy aluminiowy – oto jest pytanie 47

Z pozoru dwa bardzo podobne do siebie rowery, a tak wiele je dzieli. Jeśli ktoś popatrzy na specyfikację Marina Nicasio oraz Gestalta to mógłby pomyśleć, że to te same rowery, które różnią się materiałem wykonania ramy. Paradoksalnie w praktyce niewłaściwy wybór pomiędzy tymi dwoma rowerami może mieć spore znaczenie w późniejszym użytkowaniu. Ba – może nawet dostarczyć masy niepotrzebnych rozczarowań. Dlatego wzięliśmy dzisiaj na warsztat te dwie maszyny otwierające cenowo każdą z kategorii.

Dowiedz się więcej

Rower na lata dla szybko rosnącego nastolatka, czyli Marin Fairfax w małej ramie 48

Czy naprawdę Twoje dziecko/nastolatek potrzebuje zawsze roweru górskiego? Utarła się już taka dziwna tradycja, że dziecku kupuje się rower MTB – nawet jeśli mieszka się w mieście płaskim jak naleśnik. Ale prawdopodobnie pomyślisz, że przecież dziecko jak będzie chciało pojechać do lasu z kolegami to co mam mu wybrać? A jednak istnieją ciekawe, lekkie i tanie alternatywy, które lepiej się sprawdzą.

Dowiedz się więcej

Prawdziwy rower górski dla dziecka, czyli Marin San Quentin Junior 49

Prawdziwy rower górski dla dziecka, czyli Marin San Quentin Junior Dlaczego prawie żaden producent nie tworzy prawdziwych rowerów górskich dla 6 latków i lekko starszych dzieci? Przecież takie dzieciaki mają jeszcze więcej odwagi do pokonywania swoich granic i w lot chwytają technikę jazdy. Ale spokojnie – na szczęście jest Marin ze swoimi San Quentinami w kole 20 i 24. Tu każdy fragment projektu powstaje w myśl zasady, że to nie jest rower dla dziecka tylko dla mniejszego zawodnika. A to odmienia kompletnie optykę patrzenie na cały proces tworzenia. Matt Cipes – manager produktów górskich w Marin Bikes, tworząc tę drugą generację San Quentinów juniorów, wczuł się jakby te rowery miału mu służyć gdy sam miał 120cm wzrostu. Ale po kolei Dlaczego większość producentów traktuje rowery dziecięce po macoszemu? Przyczyn jest kilka: Stworzenie odpowiedniego projektu trwa, a czas to pieniądz. To ile czasu poświęcisz na przygotowanie konkretnego…

Dowiedz się więcej

10/71
X