Rower stalowy czy aluminiowy? 8 różnic pomiędzy aluminiowym i stalowym rowerem
Czym różni się rama stalowa od aluminiowej w rowerze, czyli dylemat każdego kto trafił na rowery ze znaczkiem misia i nie tylko. Wszak to w tej kolekcji od zawsze były obecne ramy ze stali chromowo molibdenowej 4130. I to nie jest tak, że Marin nagle zaczął używać stalowych ram, bo zrobiła się na nie moda. Marin zwyczajnie nigdy nie zaprzestał ich produkcji, bo zrozumiał, że część ich klientów to wyznawcy zasady „Steel is real”. Dlatego dziś postaram się Tobie przekazać wszystko co musisz wiedzieć o różnicach pomiędzy aluminium i stalą.
Rower z pełnym zawieszeniem – na co zwrócić uwagę przy wyborze?
Każdy szanujący się producent rowerowy prawdopodobnie ma już w swojej ofercie tzw. fulla, czyli rower fullsuspension, co w dosłownym tłumaczeniu oznacza z pełnym zawieszeniem. I mowa tutaj o rowerach górskich – zdarzają się co prawda wyjątki innych konstrukcji z pełną amortyzacją, ale zazwyczaj jest to przerost formy nad treścią.
Marin Alpine Trail ebike 2023 drugiej generacji
Pamiętasz to powiedzenie, że „jeśli nie ma Cię na Facebooku to nie istniejesz”? Nastały teraz takie czas, że jeśli jesteś producentem i nie masz w ofercie roweru elektrycznego z pełnym zawieszeniem to nie mam z Tobą o czym rozmawiać. Doczekaliśmy wręcz takich zjawisk, w których na rynku pojawiają się sklepy wyłącznie z rowerami elektrycznymi, a niektóre marki skupiają się tylko na tym segmencie rezygnując z analogów. A jak to mówi staropolskie przysłowie, które dotarło również do Kalifornii „trend is friend” więc inżynierowie Marin Bikes poszli za ciosem. Dlatego też zaprezentowali najnowszą odsłonę, drugiej już generacji Alpine Traila z dopiskiem E
Uniwersalny rower, czy to jest możliwe? Marin DSX FS
Gdy w sklepie rowerowym sprzedawca próbuje odczytać potrzeby klienta i pomóc dobrać mu rower bardzo często słyszy, że poszukiwany jest rower możliwie najbardziej uniwersalny. „Bo wie Pan/Pani, mam mało miejsca do przechowywania rowerów, wolę zapłacić więcej za jeden rower, ale chcę taki, który posłuży mi do jazdy po mieście, po lesie, będzie wygodny z amortyzacją, ale nie będzie typowym rowerem górskim”. I w takich chwilach sprzedawca zazwyczaj pokazywał rower crossowy. Jednak dla wielu młodszych odbiorców taki sprzęt trochę trącił myszką podobnie jak i każdy z rowerów trekkingowych.
Gravele Marin Bikes 2023 – nowy Gestalt i Gestalt X
Marin od zawsze lubił zaskakiwać swoich klientów nowościami i zmianami w swoich rowerach. Jednocześnie w segmencie rowerów gravelowych Marin czuje się jak ryba w wodzie, gdyż tworzy je nieprzerwanie już od 2015 roku. Na sezon 2023 przyszła pora na radykalne odświeżenie dwóch legendarnych modeli spod szyldu Gestalt.
Biznes rowerowy po pandemii
Pandemia na jakiś czas zmieniła reguły panujące w rynku rowerowym. W wyniku zamknięcia ludzi na całym świecie w domach, wszyscy nagle zapragnęli ruchu na świeżym powietrzu. Do tego ograniczenia w ilości osób mogących przemieszczać się komunikacją miejską sprawiły, że rower stał się jedną z głównych alternatyw na dojazd do pracy. Wygenerowało to bardzo dynamiczny popyt na rowery.
Marin Rift Zone 2023. Czy to zmiany na które wszyscy czekali?
Rift Zone to jeden z tych rowerów, które dla Marina stały się kamieniem milowym. W roku 2017 przełamany został schemat, że rower z pełnym zawieszeniem nie musi kosztować w Polsce więcej, niż dwie średnie pensje krajowe. I Marin zrobił to w czasach, kiedy inni producenci w tej półce cenowej oferowali wyłącznie aluminiowe sztywniaki.
7 powodów stałego wzrostu sprzedaży rowerów Marin
Od czasu powrotu marki Marin Bikes na polski rynek minęło już 8 lat. Przez ten czas Marin zdążył bardzo ewoluować, a my poznaliśmy naszych Klientów. Mamy tu na myśli zarówno odbiorców końcowych, jak i licznie dołączające do naszej sieci dealerskiej sklepy. Tym wpisem postanowiliśmy zebrać w całość nasze przemyślenia, które opisują fenomen tej kalifornijskiej marki w Polsce.
Czy gravel może zastąpić rower szosowy?
Doczekaliśmy się czasów, w których wszystko musi być sklasyfikowane i przyporządkowane do jakiejś kategorii. Tym bardziej w branży rowerowej ten trend jest wybitnie zauważalny. Gdy w 2015 roku Marin wprowadził na rynek jako jeden z pierwszych rowery gravelowe, ludzie patrzyli się na ten koncept ze zdumieniem, a niektórzy bardziej obeznani w kolarstwie twierdzili, że to żadna nowość. W końcu od dawna znane już były rowery przełajowe.