Wyprawowiec gotowy na wszystko – Marin Pine Mountain 1 | MOTOR-LAND

Wyprawowiec gotowy na wszystko – Marin Pine Mountain 1

pine mountain 1 marin bikes motor-land rower gorski

A może by tak rzucić wszystko i wyjechać z dala od całego tego zgiełku. Po prostu spakować najpotrzebniejsze rzeczy i pojechać. Z jakiejś przyczyny bikepacking stał się ostatnimi czasy tak bardzo popularny. Być może właśnie przez to, że pragniemy zacząć w końcu na prawdę obcować z przyrodą i mamy dosyć siedzenia w czterech ścianach, czy to w domu czy w hotelu.

Jeśli te myśli krążą Ci po głowie od jakiegoś czasu to prawdopodobnie szukasz też odpowiedniego roweru do tego. I tutaj przychodzi z odpowiedzią najnowsze wcielenie „stalowych wszędołazów” – Pine Mountain 1.

Wyprawowiec gotowy na wszystko – Marin Pine Mountain 1 1

Na ten sezon przyszły bardzo konkretne zmiany – bo konstrukcja została totalnie zaprojektowana od podstaw, czyniąc ten rower marzeniem bikepackera.

pine mountain 1 marin bikes motor-land rower gorski

Zacznijmy od rozmiaru kół. Dotychczas było to 27.5+, a teraz wjechało wielkie 29 o szerokości 2.6. Jego wielkość określić też można wysokością opony, bo od rantu obręczy do zakończenia klocków w bieżniku wynosi 60 milimetrów. Przy takim „kapciu” to obręcz też musi być solidna i mamy tutaj wewnętrzną szerokość 32 mm – w dodatku gotowe na system bezdętkowy.

Wyprawowiec gotowy na wszystko – Marin Pine Mountain 1 2

Gumę dostarcza Vee Tire i jest to jeden z modniejszych typów kolorystycznych, bo mówimy tutaj o beżowym boku zwanym skinn wall’em. Z brzegu opony dowiedzieć się możemy też o dedykowanym ciśnieniu od 0.7 do 2.1 BARA. Czy jest gotowa na chlupotanie mleka? Nie wiem – nie „mleczyłem” i nie zdejmowałem – jak sprawdzisz to napisz w komentarzu.

pine mountain 1 marin bikes motor-land rower gorski

Bieżnik zdradza, że rowerem można pojechać po bardzo trudnym terenie. I faktycznie tak jest. Podczas testów jechałem przez las rozjeżdżony przez ciężki sprzęt usuwający wiatrołomy i prawdę powiedziawszy zbytnio nie musiałem się przejmować czy najadę na dziurę wielkości całego koła z leżącymi tam gałęziami, czy też zjadę po drodze wysypanej tłuczniem. 100% pewności prowadzenia i doskonała trakcja.

pine mountain 1 marin bikes motor-land rower gorski
pine mountain 1 marin bikes motor-land rower gorski

W tylnym trójkącie swobodnie zamontujesz jeszcze szerszą oponę  lub opcjonalnie błotnik. Można też spojrzeć na to w ten sposób, że jest zapas na błoto i nie ma konieczności przymusowych postojów, na oczyszczenie bieżnika.

pine mountain 1 marin bikes motor-land rower gorski

Jazda po takich przygodnych odcinkach, bez wcześniejszego planu i sprawdzenia na mapie „czy tam na pewno jest droga” ułatwiona jest przez 120 milimetrowy skok amortyzatora, w którym na szczęście można regulować kompresję poprzez zmianę ciśnienia w komorze powietrznej. Model 1 stoi na klasyce tego przedziału cenowego czyli Rock Shox Recon. Kolejnym ważnym elementem jest przednie koło toczące się na sztywnej osi. Niestety tył to budżetowe i nadal egzotyczne 141×9. Chcąc mieć rower ze sztywną osią z tyłu trzeba zamówić wersję 2.

pine mountain 1 marin bikes motor-land rower gorski
Wyprawowiec gotowy na wszystko – Marin Pine Mountain 1 3

Napęd to układ 1×11 z przerzutką Shimano Deore i korbą Marina na zewnętrznych łożyskach. Układ napędu to przednia zębatka narrow-wide z 32 zębami i kaseta o rozpiętości 11-46T dostarczana przez SunRace. Dzięki takiej konfiguracji zarówno wjedziesz pod górę nawet mocno obciążonym rowerem, jak i w miarę możliwości osiągniesz całkiem przyzwoitą prędkość na płaskim.

pine mountain 1 marin bikes motor-land rower gorski
Wyprawowiec gotowy na wszystko – Marin Pine Mountain 1 4

Jeśli masz zapędy do większych prędkości  to rama powinna przyjąć 34 zęby z przodu. Pamiętaj tylko, że BCD (rozstaw śrub) to 76 mm, i wymaga to dorobienia na zamówienie zębatki. Za bezpieczeństwo odpowiadają czterotłoczkowe hamulce Shimano MT420, które współpracują z przodu z tarczą 180 mm, a z tyłu 160 mm.

pine mountain 1 marin bikes motor-land rower gorski

Najbardziej jednak w tym rowerze rzucają się w oczy przestrzenie bagażowe, które przenoszą go w nowy wymiar bikepackingu, dając kompletnie przygotowany rower, czyniąc z Pine Mountain 1 „woła roboczego”.

pine mountain 1 marin bikes motor-land rower gorski
pine mountain 1 marin bikes motor-land rower gorski

Kierownica to tzw. bedroll – tak, dokładnie to co szybko z angielskiego sobie przetłumaczyliśmy w głowie – gotowa na przewożenie zwiniętej karimaty i nie tylko. Zacznijmy może od wymiarów, bo one są na prawdę imponujące: szerokość 780 mm; wznios względem mostka 50 mm; 6 stopni „przybliżenia” do jadącego względem mocowania kierownicy i przybliżenie końcówek od miejsca podniesienia jej  o 10 stopni.

pine mountain 1 marin bikes motor-land rower gorski
Wyprawowiec gotowy na wszystko – Marin Pine Mountain 1 5

Co nam to wszystko daje? Bardzo szerokie możliwości wykorzystania kokpitu. Nie tylko w kontekście przymocowania licznych bagaży, ale również: nawigacji/mapnika, oświetlenia i innych potrzebnych rzeczy.

Wyprawowiec gotowy na wszystko – Marin Pine Mountain 1 6

Wszystkie zabiegi związane z taką budową kierownicy prowadzą do tego, że torba zawieszona na kierownicy Pine Mountain 1 (w tej na zdjęciu zmieściłem tarp) nie ma żadnych problemów przy swobodnym poprowadzeniu przewodów hamulcowych i linki przerzutki.

pine mountain 1 marin bikes motor-land rower gorski

Nim przejdę do wytłumaczenia o co chodzi w tej ilości otworów w ramie to chciałbym przypomnieć, że Marin jest amerykańską marką, gdzie rynek akcesoriów bikepackingowych jest szalenie rozwinięty i niektóre standardy jeszcze nie dotarły na nasz rynek. Nie mniej jednak rodzime firmy szyjące torby dedykowane na dokładny wymiar na pewno sprostają temu wyzwaniu.

pine mountain 1 marin bikes motor-land rower gorski
pine mountain 1 marin bikes motor-land rower gorski

Patrząc na tę ilość otworów w trójkącie można mieć skojarzenia z nastolatką zafascynowaną pircingiem. Bo trochę tak jest. W przypadku testowego roweru w rozmiarze L są: 3 dziury na rurze pionowej; 4 na górnej i 8 na rurze dolnej. To właśnie pozwala na stałe przymocować torbę główną w sposób bardzo stabilny, bez „zabawy” w rzepy i paski. Marin dla każdego rozmiaru ramy przygotował konkretny diagram z rozmiarami i rozstawem śrub, tak by osoba szyjąca torbę miała „ściągę”.

pine mountain 1 marin bikes motor-land rower gorski

Również na górnej rurze zaraz za mostkiem są dwie śruby do przymocowania torebki na przekąski czy powerbank do ładowania nawigacji/telefonu. Jeśli szukasz powerbanka to polecamy się i tworzymy sygnowane logotypem Marina 😊 https://madeforfun.pl/elektronika,k-12998.html

Wyprawowiec gotowy na wszystko – Marin Pine Mountain 1 7

Jeśli wybierasz się na dłuższą wyprawę to możesz również przykręcić tradycyjny bagażnik

pine mountain 1 marin bikes motor-land rower gorski
pine mountain 1 marin bikes motor-land rower gorski

Rama posiada tzw. progresywną geometrię , czyli przewidziana jest również do zabawy na singlach. Ta jednak byłaby szybko zepsuta brakiem opuszczanej sztycy siodełka. Tak też w każdej chwili można takową zainstalować. Dla wszystkich twierdzących, że to ogranicza instalację torby podsiodłowej to muszę Was rozczarować, że niestety nie doczytaliście internetu do końca 😉 Są już dedykowane torby, bądź adaptery ułatwiające współpracę klasycznej torby ze sztycą nie niszcząc jej.

pine mountain 1 marin bikes motor-land rower gorski
pine mountain 1 marin bikes motor-land rower gorski

Pine Mountain 1 to rower na ramie z cieniowanej stali chromowo molibdenowej 4130 Serii 2. Od serii 3 różni ją wyłącznie brak osi przelotowych tylnego koła.

Czytając to pewnie zadajesz sobie w głowie pytanie – Ile to może ważyć? Odpowiadam: 15,4 kg. Ale przy takim doładowaniu dodatkami nie ma się co dziwić. Chcąc „zbić” wagę już w domu możesz to zrobić błyskawicznie – choćby wykręcając wszystkie 19 śrub do codziennej jazdy 😊

Dokładniejsza specyfikacja i lista sklepów handlujących Marinem: https://www.marinbikes.com/pl/bikes/20-pine-mountain-1

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

X