Nowości Benelli na rok 2023 - podsumowanie konferencji EICMA 2022 | MOTOR-LAND

Nowości Benelli na rok 2023 - podsumowanie konferencji EICMA 2022

Zapis konferencji Benelli na targach EICMA 2022

Na targach EICMA w Mediolanie, które odbyły się w dniach 8.11 – 13.11.2022 Beneli zaprezentowało szereg nowości na rok 2023. Wśród nowych modeli pokazane zostały  TRK 800, TRK 702 i 702X, Tornado Naked Twin 500 oraz BKX 125/250 i BKX 125S / 250S.

Benelli TRK 800

TRK 800, zupełnie nowy motocykl typu adventure, zaprojektowany do każdego rodzaju podróży, gwarantujący maksymalny komfort i zabawę zarówno na drodze, jak i poza nią. Motocykl urodzony w Centrum Projektowym Benelli i opracowany przez dział badań i rozwoju w Pesaro. 

Projekt TRK 800 charakteryzuje się płynnymi, mocno współczesnymi liniami, które podkreślają rosnące emocje, jakie motocykl jest w stanie zaoferować.  Nowa 800-tka zachowuje ducha gamy TRK, definiując na nowo kultowe już elementy z wersji 502, takie jak przedni błotnik, który tutaj zwęża się mocniej i dzięki temu wygląda bardziej dynamicznie. Podwójne, łukowe, w pełni ledowe reflektory z DRL oraz muskularna budowa modelu wyrażają nowy charakter pojazdu.

Wyposażony w dwucylindrowy, czterosuwowy silnik o pojemności 754 cm3, znany już chociażby z Leonicno 800 osiąga moc 76,2KM i moment obrotowy na poziomie 67Nm, co pozwala zapewnić czystą zabawę i wydajność w każdych warunkach. 

Podwozie oparte jest na rurowej ramie o wysokiej wytrzymałości, zaprojektowanej tak, aby zapewnić kierowcy maksymalną zwinność i komfort w każdych warunkach, nawet podczas długich podróży. Ergonomia motocykla została starannie przemyślana w najdrobniejszych szczegółach, aby z łatwością pomieścić kierowcę, jak i pasażera, nawet z zamontowanymi bocznymi kuframi, zapewniając wygodną i intuicyjną pozycję do jazdy.

Przednie zawieszenie zapewnia maksymalny komfort dzięki widelcowi typu upside-down od Marzocchi z 50 miliometrowymi goleniami – z regulacją odbicia, kompresji i napięcia wstępnego sprężyny – oraz 170 mm skoku. Z tyłu mamy aluminiowy wahacz z centralnym amortyzatorem z regulacją napięcia sprężyny i hydraulicznym tłumieniem odbicia oraz skokiem 53 mm (171 mm przy kole).

Wydajność układu hamulcowego Brembo zapewnia podwójna, półpływająca tarcza o średnicy 320 mm z przodu i czterotłoczkowy zacisk oraz tarcza o średnicy 260 mm z tyłu z jednotłoczkowym zaciskiem. 19-calowe przednie i 17-calowe tylne obręcze ze stopu aluminium wyposażono w opony odpowiednio 110/80-19 i 150/70-17.

Dużo uwagi poświęcono również ochronie przed wiatrem – dzięki dużej regulowanej owiewce i handbarom zapewniono doskonałą ochronę zarówno kierowcy, jak i pasażerowi. Maksymalną dbałość poświęcono również wygodzie wyposażając TRK 800 w smukłe, przestronne siedzisko, wytrzymałe uchwyty dla pasażera i standardową, centralną stopkę. Ten nowy motocykl posiada również łatwą w obsłudze, intuicyjną deskę rozdzielczą wyposażoną w 7-calowy, kolorowy wyświetlacz TFT o wysokiej jakości.

Przewidywana dostępność TRK 800 to druga połowa 2023 roku. Cena jeszcze nie jest znana.

Benelli TRK 702

Stworzony do podróżowania, TRK 702 to wygodny i niestrudzony obieżyświat. Nowy model od Benelli zaprojektowany do podróżowania niekończącymi się drogami, aby odkrywać nowe, niezapomniane miejsca, ale także aby cieszyć się komfortową jazdą po mieście.

TRK 702 to w rzeczywistości wszechstronny tourer, jednoślad, który zapewnia maksymalny komfort kierowcy i pasażerowi oraz doskonałe wrażenia i przyjemność z jazdy. Przygodowy motocykl, który opracowano w Centrum Badań i Rozwoju Benelli w Pesaro, rozszerza i uzupełnia gamę TRK, pozycjonując się w średniej klasie.

Łatwy, intuicyjny motocykl, idealny na długie podróże, napędzany zupełnie nowym, dwucylindrowym silnikiem Benelli o pojemności 689 cm3, opracowanym dokładnie w wyniku potrzeby stworzenia pośredniej gamy produktów pomiędzy silnikami 500 i 800 cm3. Wykorzystując doświadczenie zdobyte rozwojem obu typów silników, zoptymalizowano już przyjęte rozwiązania techniczne z logiką zmniejszania wymiarów i masy, co zaowocowało znacznym zwiększeniem osiągów.  W rezultacie silnik dostarcza moc na poziomie 76,2 KM oraz 68,2Nm momentu obrotowego, gwarantując szybkość i responsywność. 

Wyposażony w tradycyjną ramę kratownicową, wywodzącą się z modelu 502, zdolną zagwarantować stabilność w każdych warunkach, idealną szczególnie na długie podróże. Zawieszenie składa się z widelca typu upside-down z 50 mm goleniami i skokiem 140 mm z przodu oraz wahacza z centralnym amortyzatorem z regulowanym napięciem wstępnym sprężyny i tłumieniem odbicia, ze skokiem 50 mm (168 mm przy kole) z tyłu. 

Komfort i funkcjonalność to cechy charakterystyczne TRK 702, który wyposażono standardowo w dużą owiewkę, zapewniającą optymalną ochronę zarówno kierowcy, jak i pasażerowi. Opcjonalnie dostępne są podgrzewane manetki i siedzenie kierowcy, które można wygodnie aktywować podświetlanymi przyciskami sterowana na kierownicy.

Wysoką wydajność układu hamulcowego zapewnia podwójna, półpływająca tarcza o średnicy 320 mm z czterotłoczkowym zaciskiem z przodu oraz tarcza o średnicy 260 mm z jednotłoczkowym zaciskiem z tyłu. Na 17-calowych felgach ze stopu aluminium fabrycznie znajdują się opony Pirelli Angel GT o rozmiarach 120/70-17 oraz 160/60-17.

TRK 702, jako motocykl przeznaczony do podróży posiada zbiornik o pojemności 20 litrów i oferuje wygodne uchwyty dla pasażera. Jednoślad ten posiada również reflektor full LED oraz 5-calowy, kolorowy wyświetlacz TFT o wysokiej rozdzielczości, który łączy się z telefonem przez Bluetooth i umożliwia wyświetlanie połączeń przychodzących. Elementy sterujące na kierownicy umożliwiają również odbieranie lub kończenie połączenia. Opcjonalnie TRK 702 posiada również innowacyjną kamerę pokładową zintegrowaną z przednim ,,dziobem” pojazdu, która umożliwia nagrywanie filmów i robienie zdjęć w czasie rzeczywistym  za pomocą dedykowanej  aplikacji na telefon komórkowy.

Projekt nowego TRK 702, stworzony przez Biuro Projektowe Benelli w Pesaro, opiera się na oryginalnych, charakterystycznych liniach, zachowując rodzinny charakter typowy dla rodziny TRK, ale ewoluuje, aby stworzyć bardziej agresywny i nowoczesny styl, nadając motocyklowi niekwestionowaną osobowość. 

Benelli TRK 702 powinien pojawić sie w pierwszej połowie 2023 roku. Cena nie jest jeszcze znana.

Benelli TRK 702X

W poszukiwaniu nowych horyzontów, TRK 702X to prawdziwie przygodowy motocykl, niezwykle wszechstronny, zręczny i zwrotny, zaprojektowany do pokonywania każdego rodzaju tras, zarówno na asfalcie, jak i w terenie. Zbudowany po to, aby ostatecznie rozpocząć nowe i ekscytujące przygody. Pasja, wolność i zabawa w jednym motocyklu, niezależnie od tego, którą drogę wybierzesz.

TRK 702X to w rzeczywistości dojrzały motocykl, dla tych, którzy oczekują solidnego, autentycznego i łatwego w obsłudze jednośladu. Pojazd ten jest zdolny do zagwarantowania optymalnych osiągów bez narażania kierowcy na trudności. Opracowany przez Centrum Badań i Rozwoju oraz Biuro Projektowe Benelli w celu poszerzenia gamy motocykli typu adventure pozycjonowanych w segmencie średniej klasy.

Motocykl wymyślony i opracowany w całości w Pesaro, charakteryzuje się unikalnym i niezwykle rozpoznawalnym designem, dzielonym z siostrzaną, zorientowaną na drogi wersją bez ,,X”, o gładkich i dynamicznych liniach, które nadają temu jednośladowi bardzo agresywny charakter i silną tożsamość.

Projekt TRK 702X powstał z potrzeby rozwinięcia koncepcji wprowadzonych w modelu 800. Utrwalenie i uczynienie rozpoznawalnymi najbardziej charakterystycznych elementów stylistycznych projektu, przekształcając je w cechy typowe dla rodziny TRK. 

Wyposażony w ten sam, nowy silnik Benelli o pojemności 698 cm3, co jego siostrzana wersja bez ,,X”, TRK 702X osiąga moc maksymalną 76,2KM oraz maksymalny moment obrotowy 68,2 Nm. 

Tak samo, zgodnie z tradycją, motocykl posiada ramę kratownicową wywodzącą się z modelu 502, opracowaną precyzyjnie, aby zapewnić maksymalną zwinność zarówno na drodze jak i poza nią. Optymalny balans masy TRK 702X, zaprojektowany tak, aby nigdy nie sprawiał trudności kierowcom, sprawia, że jest to idealny motocykl na długie dystanse, niezależnie od warunków. Nie tylko ze względu na konfiguracje zawieszenia, która obejmuje przedni widelec typu upside-down z 50mm goleniami i 140 mm skokiem oraz aluminiowy wahacz z centralnym amortyzatorem z regulacją napięcia wstępnego sprężyny i hydraulicznym tłumieniem odbicia, ze skokiem 50 mm (173 na kole). 

Układ hamulcowy składa się z podwójnej tarczy o średnicy 320 mm z pływającym zaciskiem dwutłoczkowym z przodu oraz tarczy o średnicy 260 z pływającym zaciskiem jednotłoczkowym z tyłu. 19-calowe przednie i 17-calowe obręcze ze stalowymi szprychami wyposażone są w opony Pirelli Scorpion Rally STR 110/80 i 150/70.

Chociaż TRK 702X to zdecydowanie motocykl przygodowy, szczególną uwagę zwraca na wygodę i wydajność. Podobnie jak wersja szosowa, ten nowy jednoślad jest standardowo wyposażony w dużą owiewkę, która doskonale chroni zarówno kierowcę jak io pasażera. Opcjonalnie dostępne są podgrzewane manetki oraz siedzenie kierowcy, które można łatwo aktywować podświetlanym przyciskiem na kierownicy. TRK 702X posiada zbiornik o pojemności 20 litrów. Pełny zestaw świateł LED oferuje oryginalny i natychmiast rozpoznawalny design. Ten dwukołowiec oferuje również 5-calowy, kolorowy wyświetlacz TFT o wysokiej rozdzielczości, który pozwala na łączność Bluetooth z telefonem komórkowym i wyświetlanie połączeń przychodzących. Elementy sterujące na kierownicy pozwalają na odbieranie lub kończenie połączeń.

Opcjonalnie, TRK 702X posiada również innowacyjną kamerę pokładową zintegrowaną z przednim ,,dziobem”, która umożliwia nagrywanie filmów i robienie zdjęć w czasie rzeczywistym przy pomocy aplikacji na telefon komórkowy.

Benelli TRK 702X powinien być dostępny w pierwszej połowie 2023 roku. Cena nie jest jeszcze znana.

Benelli Tornado Naked Twin 500

Sportowy, charyzmatyczny, agresywny. Nowy Tornado Naked Twin to naturalna ewolucja sportowej koncepcji, która ukształtowała historię Benelli. Nowe podejście do koncepcji motocykla w stylu naked w połączeniu ze sprawdzonym i zaufanym silnikiem o pojemności 500cm3, platformą znaną z bestsellerów w gamie – TRK 502 i Leoncino 500.

W rzeczywistości Tornado Naked Twin 500 wprowadza nowy, wyrazisty styl, który będzie punktem odniesienia dla nowej rodziny motocykli sportowych producenta z Pesaro. Pojazd inspirowany modelami wpisującymi się w tradycję marki pod względem wzornictwa. Motocykle, które są mocne, muskularne, ale też szybkie i doskonale wyważone. Dopełnieniem całkowicie nowego i oryginalnego projektu jest reflektor, który będzie towarzyszył przyszłej rodzinie motocykli sportowych.

Niepowtarzalnej, wyrafinowanej stylistyce towarzyszy dwucylindrowy, czterosuwowy, chłodzony cieczą silnik o pojemności 500 cm3, który zapewnia maksymalną moc 47,6 KM i maksymalny moment obrotowy 46Nm. Silnik ceniony w TRK 502 i Leoncino 500 ze względu na niezawodność został poddany lekkim modyfikacją przed zamontowaniem w nowym modelu naked od producenta z Pesaro. Nowy projekt osłony sprzęgła, jak i osłony skrzyni biegów, zgodny z położeniem silnika w nowej ramie i stylem motocykla. Ponadto wprowadzono pewne aktualizacje w układzie wydechowym, wprowadzając nowe katalizatory dostosowane do obowiązujących przepisów, a także airbox, który pozwala zoptymalizować układ dolotowy zarówno pod względem wydajności, jak i emisji hałasu.

Podwozie Tornado Naked Twin 500 oparte jest na stalowej ramie kratownicowej, zaprojektowanej tak, aby zapewnić maksymalną zwinność na drodze i w zakrętach, gwarantując zabawę w każdych warunkach. Jest to bardzo kompaktowy i zwrotny motocykl, a dzięki rozstawowi osi wynoszącemu zaledwie 1451 mm gwarantuje płynność i szybkość podczas zmiany kierunku. Zawieszenie składa się z z widelca upside-down z 50mm goleniami i 125mm skoku z przodu oraz wahacza z centralnym amortyzatorem z regulowanym napięciem wstępnym sprężyny i tłumieniem odbicia ze skokiem 41,2mm z tyłu.

Układ hamulcowy wyposażony jest w półpływającą, podwójną tarczę o średnicy 320mm z czterotłoczkowym zaciskiem radialnym i ABS z przodu oraz tarczę o średnicy 260mm z jednotłoczkowym zaciskiem pływającym i ABS z tyłu. 17-calowe felgi ze stopu aluminium ubrano w opony odpowiednio 120/70 i 160/60, gwarantując maksymalny poziom bezpieczeństwa nawet w najtrudniejszych sytuacjach. Pojemność zbiornika paliwa wynosi 14 litrów.

Ten nowy motocykl posiada również innowacyjną deskę rozdzielczą, wyposażoną w 5-calowy, kolorowy wyświetlacz TFT o wysokiej rozdzielczości, który łączy się z telefonem komórkowym za pomocą Bluetooth. Przyciski na kierownicy umożliwiają odbieranie i kończenie połączeń. Tornado Naked Twin posiada również przednie kierunkowskazy zintegrowane z osłonami dłoni, co nadaje motocyklowi jeszcze więcej charakteru. Zespół reflektorów jest w pełni Ledowy, z przednim DRL w kultowym kształcie litery ,,T”, 

Benelli Tornado Naked Twin powinien być dostępny w drugiej połowie 2023 roku. Cena nie jest jeszcze znana.

Benelli BKX 125 / 250

Nowy BKX 125 /250 symbolizuje ducha przygód firmy Benelli, stworzony z myślą o wolności podróżowania, pokonywaniu nowych dróg i zaspokajaniu wszechstronnego pragnienia jazdy na motocyklu. Praktyczny i lekki, zaprojektowany, aby służyć jako cenny towarzysz zarówno na drodze, jak i na bardziej zakurzonych szlakach, gdzie BKX jest w stanie radzić sobie doskonale zapewniając kierowcy maksymalną przyjemność.

Kompaktowy motocykl, zaprojektowany również dla młodszego pokolenia motocyklistów, którzy chcą wejść w świat motocyklowych przygód, ale potrzebują pojazdu, który jest łatwy i wygodny w prowadzeniu, i nigdy nie sprawia trudności nawet podczas wstawania i jest naprawdę praktyczny nawet dla początkujących.

BKX 125 /250 to jednoślad o prostym, ale wyrafinowanym wyglądzie stworzony w Pesaro, w samym sercu Centrum Projektowego Benelli, który przyciągnie Twój wzrok od pierwszego wejrzenia. To także zasługa niezwykle oryginalnego zespołu reflektorów, który z przodu ma nowoczesny i przykuwający wzrok design DRL.

BKX oferuje kompaktowe kształty i dynamiczne linie, tworząc prawdziwie wielofunkcyjny motocykl, który może być używany w każdych warunkach. Wersja 125 wyposażona została w jednocylindrowy, czterosuwowy, chłodzony cieczą silnik o pojemności 125 cm3 znany już z modelu Leoncino 125, gwarantujący moc maksymalną 12,8 KM oraz 10 Nm momentu obrotowego. Wersja 250 to silnik znany z modeli tej klasy w gamie Benelli – jednocylindrowy, chłodzony cieczą silnik o pojemności 249 cm3 oferujący moc maksymalną na poziomie 25,8 KM oraz 21 Nm momentu obrotowego, w którym zaktualizowano układ chłodzenia oraz dolot i system wydechowy. 

Podobnie jak jego rodzeństwo, BKX 125 / 250 posiada podwozie zaprojektowane tak, aby zmaksymalizować sterowność motocykla. Pojazd wyposażono w stalową ramę kratownicową, która zapewnia płynną pracę na każdej pokonywanej trasie. Zawieszenie z przodu składa się z widelca upside-down z 41 mm goleniami i 180 mm skokiem, podczas gdy z tyłu znajduje się wahacz z amortyzatorem z progresywnym ogniwem i regulacją wstępnego napięcia sprężyny oraz skokiem 180 mm na kole.

Układ hamulcowy składa się z pojedynczej, pływającej tarczy o średnicy 280 mm z czterotłoczkowym zaciskiem z przodu i ABS oraz 240mm tarczy z jednotłoczkowym pływającym zaciskiem z tyłu. Koła szprychowe z piastą i obręczą ze stopu aluminium mają 19” z przodu oraz 17” z tyłu i są wyposażone odpowiednio w opony 100/90 i 140/80. Wyświetlacz LCD zapewnia doskonałą widoczność w każdych warunkach jazdy, a 13,5 litrowy zbiornik paliwa pozwala przejechać ponad 400km. Jest również wygodne gniazdo USB.

BKX 125 powinien być dostępny w połowie 2023 roku. Cena nie jest jeszcze znana.

Benelli BKX 125S / 250S

Zabawa ma nowe oblicze. BKX 125S / 250S to wielofunkcyjny, wyrafinowany, wszechstronny motocykl, idealny do poruszania się po mieście i radzenia sobie z ruchem miejskim z wielką łatwością. Pojazd przeznaczony do wszechstronnej zabawy, który wyróżnia się na scenie jednośladów, dzięki wyrazistej, bardzo nowoczesnej osobowości i uderzającym cechom, które nigdy nie zostaną niezauważone. A kiedy opuścisz miasto, BKX 125S /250S będzie w stanie zaskoczyć Cię również na zakrętach, płynnie i łatwo pokonując wszystkie rodzaje dróg, gwarantując maksymalną funkcjonalność i prowadzenie.

Bijące serce BKX 125S to znany z modelu Leoncino 125 jednocylindrowy, czterosuwowy, chłodzony cieczą silnik o pojemności 125 cm3 oferujący moc maksymalną na poziomie 12,8KM oraz 10 Nm momentu obrotowego. Wersja 250 to wypróbowany i przetestowany jednocylindrowy, czterosuwowy, chłodzony cieczą silnik o pojemności 249cm3 o mocy maksymalnej 25,8 KM oraz momencie obrotowym 21 Nm, znany z innych motocykli Benelli tej klasy.

Opracowany w sercu Centrum Projektowym Benelli w Pesaro, BKX 125S / 250S ma prosty, ale bardzo wyrafinowany wygląd z gładkimi powierzchniami, bardzo kompaktowymi wymiarami i niewielkim zwisem. Łatwy i wyścigowy dwukołowiec, przeznaczony do zabawy umożliwia wygodną, ale aktywną i dynamiczną pozycję do jazdy. Autentyczny wygląd, wzmocniony bardzo wyróżniającą się cechą: całkowicie ledowy zespół reflektora ze światłami DRL o nowoczesnym i oryginalnym designie. Z drugiej strony tylne światła są zintegrowane z kierunkowskazami, stosując rozwiązanie techniczne wypróbowane i przetestowane już w Tornado Naked Twin 500. 

BKX 125S / 250S posiada stylową obudowę, skoncentrowaną na elastyczności i zwrotności. Rama to tradycyjna, stalowa konstrukcja kratownicowa, która idealnie komponuje się z designem jednośladu. Zawieszenie z przodu składa się z widelca upside-down z 41 mm goleniami, natomiast z tyłu znajduje się wahacz z amortyzatorem z regulacją napięcia wstępnego sprężyny z 150 mm skokiem na kole.

Układ hamulcowy, gwarantujący maksymalne bezpieczeństwo w każdych warunkach, posiada pojedynczą, pływającą tarczę o średnicy 280 mm z czterotłoczkowym zaciskiem z przodu oraz tarczę o średnicy 240mm z jednotłoczkowym pływającym zaciskiem z tyłu. Na 17-calowych felgach ze stopu aluminium montowane są opony odpowiednio 110/70-ZR17 i 150/60-ZR17. Zbiornik paliwa ma pojemność 13,5 litra, co zapewnia zasięg ponad 400km. Deska rozdzielcza LCD jest dobrze widoczna w każdych warunkach pogodowych. Jest również gniazdo USB.

BKX 125S powinien być dostępny w połowie 2023 roku. Cena nie jest jeszcze znana.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

X