KYMCO MXU 700 - Król jest jeden!

Kymco MXU 700 quad atv

Właśnie mija 20 lat od debiutu pierwszego quada wyprodukowanego pod marką Kymco. Tajwański producent, po okresie kooperacji z Hondą, wszedł z przytupem w segment pojazdów ATV. Pojemności quadów Kymco zmieniały się na przestrzeni lat, aby obecnie na szczycie gamy czterokołowców stał bohater dzisiejszego wpisu – Kymco MXU 700.

Kymco MXU 700 quad atv

Śledząc ogłoszenia, fora internetowe, opinie na temat MXU, ciężko znaleźć nieprzychylne opinie. Skąd się bierze taki stan rzeczy? Otóż Kymco stworzyło MXU 700 jako pojazd kompletny i niezawodny. W standardowym wyposażeniu posiada on bumper przedni wraz z tylnym bagażnikiem, wyciągarkę, hak holowniczy, czy też oparcie pasażera. To jednak nie koniec udogodnień, oferowanych przez producenta z Kaohsiung. Całość komfortowej oprawy uzupełniają czarne, aluminiowe felgi. Król prezentuje się wyśmienicie, a jak jeździ?

Kymco MXU 700 quad atv

Właściwości jezdne Kymco MXU 700 są fenomenalne. Niezależne zawieszenie, blokada dyferencjału, napęd 4×4 oraz reduktor sprawiają, że w każdym terenie pojazd ten sprawi nam dużo przyjemności. Podczas prezentacji pojazdu, którą możecie obejrzeć na kanale Motor-Land na You Tube, quad jeździł po terenie opuszczonej żwirowni. Głęboki piach nie stanowił dla niego przeszkody. Błoto potrafił pokonać na załączonej tylnej osi, rzadko potrzebował wspomagania 4×4. Jedynie przy stromym podjeździe skorzystałem z reduktora i napędu na wszystkie koła. Zrobiłem to ze względów bezpieczeństwa, bowiem nachylenie terenu wynosiło ok. 50 stopni.  Pojazd zachowywał się stabilnie nawet podczas kręcenia „bączków”. Pokonanie motocrossowych hopek nie sprawiało problemu. Wykonując skok od niechcenia, wszystkie koła potrafiły oderwać się od podłoża, po czym następowało komfortowe lądowanie.

Kymco MXU 700 quad atv

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo  to nasz quad posiada blokadę kierownicy. Hamulec postojowy wspomaga zatrzymanie na pochylonym terenie – mamy tu do czynienia w końcu z ponad 400 kg masy.  Jeżeli nie czujecie się pewnie z 40 KM mocy oferowanych przez MXU 700 to śrubka przy przepustnicy pozwala wyregulować prędkość maksymalną z jaką będziemy się poruszać. Na marginesie, ta maszyna potrafi rozpędzić się do ponad 100 km/h, jednak jeżeli ktoś z Was jeździł już quadem to wie, że prędkość maksymalna nie jest najistotniejsza. 

Homologacja T3b jest w cenie pojazdu. Dzięki temu możemy bezproblemowo poruszać się po drogach publicznych, a nasz pojazd zarejestrowany jest jako ciągnik rolniczy. Pojawia się tu kolejny aspekt użyteczności MXU 700 – nie tylko jako pojazdu typowo do zabawy, ale również przydatnego we wszelkich pracach gospodarskich. Możemy go bowiem dodatkowo doposażyć w pług, przyczepę, czy też inne niezbędne urządzenia pomocne podczas pracy w terenie.

Kymco MXU 700 quad atv

O komfort mojej jazdy, poza wygodną kanapą i łatwym dostępem do niezbędnych przełączników, zadbało gniazdo USB, dzięki któremu mogłem podładować telefon oraz 3 schowki, z których centralny był najbardziej pojemny i mogłem tam schować litrowy termos. Duża – 1,5 litrowa butelka z wodą też spokojnie się tam zmieści. Na uznanie zasługuje też czytelny wyświetlacz LCD, na którym znajdziemy wszystkie niezbędne informacje, takie jak: licznik dzienny przebytych kilometrów, licznik całkowity, poziom paliwa, załączony napęd, czy też zegar.

Kymco MXU 700 quad atv

Miałem okazję jeździć wieloma czterokołowcami i na tle innych, droższych marek, MXU 700 nie ma kompleksów. Pojazd, o który dbamy i regularnie serwisujemy odpłaci nam wieloletnią bezproblemową eksploatacją i mocą wrażeń podczas każdej wyprawy. Jeden z Uczestników Kymco ATV Event 2021, który przyjechał ze swoim quadem na imprezę zrzeszającą sympatyków Kymco, powiedział że nie zamieniłby MXU 700 na żaden inny pojazd. Po przeprowadzeniu jazdy testowej tym quadem całkowicie Go rozumiem!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *