KYMCO MXU 550 - złoty środek?
Kymco MXU 550 jest potomkiem debiutującego w 2006 roku Kymco MXU 500. Od tego czasu sporo się zmieniło w Świecie quadów. Jednostki napędowe zostały poddane modyfikacjom, zmierzającym do sprostania kolejnym normom emisji spalin. Pod pozornie podobnym nadwoziem, kryje się zatem nowoczesny silnik o pojemności 501 cm3, generujący 30 KM mocy. Jest to jednocylindrowy motor, chłodzony cieczą. Quad przyspiesza żwawo i gwarantuje nam sporą dawkę adrenaliny podczas jazdy.
Miałem okazję testować go na terenie opuszczonej żwirowni i muszę przyznać, że strome ponad 45-stopniowe podjazdy i zjazdy nie robiły na nim wrażenia. Pokonywał je z łatwością i przy jego gabarytach i mocy miałem wrażenie, że jego potencjał wciąż w nim drzemie. I nie zawiodłem się! Kręcenie bączków, czy jazda w koleinach to było coś. Nie spostrzegłem, że nie załączyłem napędu 4×4, a MXU pokonał na tylnym napędzie koleiny wypełnione błotem. Pod zaschniętym błotem znajdowało się jeszcze kilkanaście centymetrów wody. MXU 550 wydawał się nie robić z tego problemu i gładko wyjechał z kolein. Tak więc pod kątem mocy, w trudnym technicznie terenie, spisywał się wybornie.
Blokada dyferencjału to kolejna opcja tego pojazdu ATV. Jeżeli dojdzie do uślizgu opon w terenie bądź zakopania, pozwala nam ta funkcjonalność spokojnie wyjechać. Balansowanie ciałem też pomaga w takiej sytuacji. Jeżeli natomiast znajdziemy się w sytuacji krytycznej, to inżynierowie Kymco znaleźli na to rozwiązanie w postaci fabrycznie montowanej wyciągarki. Polecam jazdę na dwa pojazdy – wówczas, korzystając z fabrycznie montowanego haka, można pomóc koleżance lub koledze, którzy znajdują się w tarapatach. Z obowiązku należy wspomnieć, że quad wyposażony jest w homologację T3b (ciągnik rolniczy). Daje nam to możliwość podróżowania po drogach publicznych.
Jeżeli mowa o walorach ciągnika rolniczego w postaci quada, to należy wspomnieć, ze daje nam on wiele możliwości użytkowych. Poza rozrywką i odstresowaniem się od codziennych obowiązków, może być używany w rolnictwie, różnego rodzaju służbach, ciągnąć lekkie przyczepy, służyć do odśnieżania chodników, placów, czy parkingów. Mnogość zastosowania czterokołowców przyprawia o zawrót głowy, a to do czego użyjecie swojego MXU 550 pozostawiam Waszym preferencjom.
Cóż, nie posiada on może tak idealnego zawieszenia jak MXU 700, ale myślę, że różnica ok. 10.000 zł pomiędzy tymi quadami będzie godna rozwagi dla kogoś, kto zastanawia się pomiędzy używanym quadem większej pojemności, a nowym MXU 550. Nasz wybór MXU 550 może być podyktowany też tym, że tak naprawdę ta pojemność wystarcza do dnia jazdy w terenie bądź kilkugodzinnej wycieczki. Przyszłego właściciela czeka ciężka decyzja… Rozmawiałem z Użytkownikami MXU 550 podczas Kymco ATV Event i stwierdzili, że quad spełnia całkowicie ich oczekiwania. Nie dziwię się, ponieważ jest to świetna maszyna!
1 komentarz