Keeway RKF 125 - Uliczny łobuziak
Miałem nieskrywaną przyjemność jeździć w ostatnim czasie motocyklem Keeway RKF 125. Segment 125 cm3 nie wywołuje raczej szybszego bicia serca u motocyklowych wyjadaczy, ale wydaje mi się to mylnym założeniem. Według mnie jest to świetna odpowiedź na przemieszczanie się „na luzie” po mieście i zaoszczędzenie na paliwie. Bowiem zaspokojenie apetytu tej maszyny na benzynę zamyka się w wartości 2,5 l na 100 km!
Nie ukrywam, że z wielkim oporem przychodziło mi testowanie motocykli 125 cm3. Kiepskie przyspieszenia, „walka” z ciężarówkami i podmuchami wiatru sprawiały, że nie chciało mi się jeździć tego typu pojazdami. W dodatku dźwięk tłumika i praca silnika była monotonna i przewidywalna. Pisze te słowa osoba, która miała styczność z prawdziwymi streetfighterami, supersportami, czy motocyklami z kompresorem. W przypadku Keewaya RKF 125 coś jednak się zmieniło. Zrozumiałem, że ten motocykl nie jest dostarczycielem bardzo dużej dawki adrenaliny, a pewnego rodzaju kompromisem. Dźwięk silnika bardzo mi się spodobał, nie musiałem walczyć z tirami, a spalanie było śmiesznie niskie. Nic, tylko się cieszyć!
Tak też się stało. Moja kilkudniowa jazda tą maszyną spowodowała, że uśmiech zagościł na mej twarzy, a przyciągający wzrok kolor green fluo tchnął we mnie ducha nostalgii (w 2009 nabyłem nowiutką Hondę CB 600 FA, popularnego Horneta, w tym właśnie kolorze). Przyspieszenia Keewaya RKF 125, jak na jego 13 KM, są więcej niż zadowalające. Śmiem twierdzić, że są lepsze niż Benelli Leoncino 125, a sprzęgło reagujące na muśnięcie klamki i gładko wchodzące biegi sprawiają, że jazda tym motocyklem to czysta przyjemność. Dodatkowo w modelach 2022 dodano gniazdo USB pod kierownicą i zmieniono fakturę kanapy – co zapewnia lepsze trzymanie motocyklisty podczas jazdy.
Opony CORDIAL są wystarczające, aczkolwiek jeżeli chcecie szaleć na torze i rozpocząć swoją przygodę ze ściganiem to możecie je wymienić na opony lepszej marki. Na oponach seryjnych jeździłem po suchej i mokrej nawierzchni i zdały swój egzamin. Oczywiście sugeruję ostrożność na mokrej jezdni – tu trzymanie jest dostateczne. Jeżeli chcecie odkręcać manetkę do oporu na mokrym asfalcie to ostrożność jest wskazana. Zawieszenie pracuje bardzo dobrze, a system CBS jest według mnie wystarczający dla początkującego motocyklisty.
Odnośnie rozpoczynających swoją przygodę z motocyklizmem to uważam, że jest to idealny sprzęt do nauki. W dodatku wystarczy Wam prawo jazdy kategorii B, aby poruszać się tym małym „łobuziakiem”. Dodatkowo właśnie od magicznej wartości 125 cm3 możecie jeździć w dużych miastach (takich jak Warszawa) buspasami! Motorowery o pojemności 50 cm3 nie posiadają, póki co, takich uprawnień. Wspomniane niskie spalanie, możliwość wciśnięcia się w każdą wolną przestrzeń i brak konieczności opłat za parkowanie, sprawiają, że dla Keewaya RKF 125 miasto to jego środowisko naturalne.
Niska masa pojazdu – zaledwie 147 kg, czyni z tego motocykla pojazd idealny nie tylko dla mężczyzn, ale i dla kobiet, co mam okazję zaobserwować podczas przyjazdów płci pięknej na terminowe serwisy w Motor-Land. Zamieniając kilka słów z Paniami słyszę o zaletach pojazdu, o których wyżej. Dla kobiet szczególną zaletą są piękne kształty nadwozia oraz łatwość manewrowania. Wiadomo, aby okiełznać maszynę i czuć się na niej pewnie nie powinna być ona zbyt ciężka. I tak jest właśnie w przypadku RKF-a.
Co do trwałości tej maszyny i potwierdzenia moich słów, warto obejrzeć stronę 125 Moto Podróże, na której pasjonat motoryzacji Rafał opowiada o Keewayu RKF 125. Wypada nadmienić, że Rafał przejechał nim Polskę i był bardzo zadowolony z decyzji o zakupie tego motocykla
Jeżeli powyższy tekst Was nie przekonał aby przyjść do salonu Keeway i obejrzeć ten motocykl to zachęcam Was do obejrzenia filmu nt. tego modelu oraz do odwiedzenia strony poświęconej Keewayowi RKF.
Paweł Patulski
Zapraszamy do zapoznania się z naszą pełną ofertą.