MOTOR-LAND | Skutery, Motocykle, Quady, Rowery, Części zamienne

Zupełnie nowy Marin Alpine Trail – Co się zmieniło?

Właśnie odbyła się światowa premiera nowego Marina Alpine Trail. Producent chwali się, że nie jest to żaden „odgrzewany kotlet”, tylko zupełnie nowa konstrukcja, która posiada najnowsze rozwiązania i jest dużym krokiem naprzód względem poprzedniej generacji. Co więc mamy tu nowego?

Zupełnie nowy Marin Alpine Trail - Co się zmieniło? 1
Fot: Jakub Wosik

Stworzyliśmy zupełnie nowy, odważny i najbardziej wszechstronny model Alpine Trail jaki kiedykolwiek powstał. Nie jest to żadna odgrzewana wersja z nowym malowaniem, tylko zupełnie nowa konstrukcja oparta na najbardziej zaawansowanej ramie z mnóstwem regulacji, która gotowa jest rywalizować o miano najlepszego roweru enduro na rynku!

Marin Bikes, California
Zupełnie nowy Marin Alpine Trail - Co się zmieniło? 2
Fot: Jakub Wosik
Zupełnie nowy Marin Alpine Trail - Co się zmieniło? 3
Fot: Jakub Wosik

Nowy Marin Alpine Trail – Najważniejsze nowości:

  • Zupełnie nowa rama z Aluminium serii 4 (brak Carbonu)
  • Zawieszenie MultiTrac 2 LT, 160 mm skoku tylnego koła, w systemie z ogniwem Horsta
  • Regulowana geometria: 3 pozycje ustawienia kąta główki, długość tylnych widełek i wysokości suportu
  • Koła w wersji Mullet: 27,5” T i 29″ P, z opcją założenia 2x 29”
  • Schowek „Bear Box” w dolnej rurze
  • Widelec 170mm skoku , 4 tłoczkowe hamulce z tarczami 200 mm
  • Trzy wersje wyposażenia oparte o tą samą nową ramę

Nowy Marin Alpine Trail – Rama i zawieszenie

Sercem nowego Alpine Traila jest rama wykonana z Aluminium Serii 4, która zanim zyskała ostateczny kształt to jej koncepcja przeszła tysiące godzin testów, wykonywanych przez różnych Riderów na całym świecie. Finalna wersja to podniesiony skok tylnego koła do 160 mm, względem 150 mm w poprzedniej wersji roweru. Te dodatkowe 10 mm wymagało przeprojektowania zawieszenia i dzięki temu narodził się system MultiTrac2 LT („LongTravel”). Aby osiągnąć nasze cele konieczne było przeniesienie tylnego punktu obrotu z górnych widełek na dolne. Dzięki takiemu zabiegowi udało obniżyć się parametr „anti-rise”, co pozwoliło na poprawę kontroli podczas hamowania, lepsze podparcie w środkowym zakresie skoku oraz pełną kontrolę fazy końca skoku. Zmiana umiejscowienia punktu obrotu umożliwiła też dodanie dodatkowej regulacji geometrii w formie „Flip chipów”. Dzięki temu w prosty sposób można dopasować długość tylnych widełek oraz wysokość suportu do swoich preferencji oraz do terenu w którym zamierzasz się poruszać. Ostatecznie, dzięki nowej konstrukcji, jest to najbardziej wydajny system zawieszenia ze stosowanych obecnie w rowerach Marin Bikes. Nie zapomnieliśmy też o wytrzymałości i sztywności całej konstrukcji, która ma znieść wszystkie pomysły na jazdę, jakie wpadną Ci do głowy.

Zupełnie nowy Marin Alpine Trail - Co się zmieniło? 4

Nowy Marin Alpine Trail – Regulowana geometria

Regulowana geometria to nowość w modelu AlpineTrail. Za pomocą specjalnych Flip Chipów oraz specjalnych sterów z regulacją kąta, dostępnych jest wiele różnych ustawień sprzętu. Dzięki temu każdy użytkownik będzie mógł dopasować sprzęt do swoich preferencji oraz do terenu w którym chce jeździć. Cała regulacja dostępna jest za pomocą podstawowych narzędzi i nie wymaga specjalistycznej wiedzy czy umiejętności. Wycinane laserowo grafiki ułatwiają poprawne ustawienie. Wszystkie możliwe cyferki w każdym możliwym ustawieniu roweru znajdziesz w specjalnie przygotowanej tabeli.

Standardowo nowe modele Alpine Trail będą sprzedawane w konfiguracji kół nazwanej mullet czyli 27,5” koło tylne i 29” koło przednie.

Zupełnie nowy Marin Alpine Trail - Co się zmieniło? 9
Fot: Jakub Wosik

Regulacja na dolnych widełkach odpowiedzialna jest za ich długość oraz za wysokość suportu.
Dostępne ustawienia to wyżej położony suport i krótsze widełki lub niżej położony suport i dłuższe
tylne widełki. Dzięki tym opcjom użytkownik może lepiej dopasować sprzęt do terenu, w którym
będzie się poruszać.

Zupełnie nowy Marin Alpine Trail - Co się zmieniło? 10
Fot: Jakub Wosik

Ostatnia z regulacji to możliwość zmiany kąta główki ramy. Jest ona możliwa dzięki zastosowaniu specjalnych sterów wyposażonych w wymienną górną miskę łożyska. Standardowa pozycja ustawia kąt główki na 63°. Wymieniając samą górną miskę sterów, która znajduje się w zestawie z rowerem i ustawiając ją odpowiednio, możemy uzyskać kąt większy o +0.75°lub -0.75°.

Nowy Marin Alpine Trail – Schowek Bear Box

Kolejną nowością w modelu AlpineTrailjest specjalny schowek w dolnej rurze ramy. Pusta przestrzeń w ramie może być teraz wykorzystana do przewiezienia zapasowej dętki, narzędzi czy niewielkich przysmaków. Żeby zapobiec przemieszczaniu się rzeczy w środku ramy, do roweru dodawany jest specjalny, uszczelniony pokrowiec. Uszczelnione drzwiczki posiadają dodatkowo standardowe mocowanie pod uchwyt na bidon. Jeśli jeszcze Ci mało miejsca na rzeczy to nowa rama alpinetrailposiada drugie mocowanie pod uchwyt na bidon od spodu górnej rury ramy. Idealnie miejsce aby zastosować uchwyt Marin Bear Hug.

Zupełnie nowy Marin Alpine Trail - Co się zmieniło? 13

Nowy Marin Alpine Trail – Detale i osłony

Nowy model AlpineTrailstandardowo został wyposażony w osłony, które mają za zadanie ochrony jego konstrukcji oraz wyciszenia całego roweru nawet w ostrym terenie. Dolne widełki chronione są od obić łańcucha na praktycznie całej długości. Górne tylne widełki, od wewnątrz, również otrzymały gumową osłonę, która ma wyeliminować obijanie się łańcucha. Najbardziej wystające wygięcie dolnej rury ramy zabezpieczone jest grubą plastikową osłoną. Dolny punkt obrotu oraz jego łożyska, które narażone są na nieustająco lecący kurz i błoto prosto z tylnego koła, zostały przykryte małym gumowym błotnikiem. Poprawione zostały również porty prowadzenia przewodów, które teraz lepiej uszczelniają całość i dokładniej trzymają przewody. Dzięki tym wszystkim detalom i usprawnieniom, rower jest na szlaku cichy i posiada dokładnie zabezpieczone wszystkie najważniejsze jego punkty.

Nowy Marin Alpine Trail – Kompatybilny z UDH i T-Type

Chcemy aby nowy Alpine Trail posłużył wam jak najdłużej, więc zastosowaliśmy w nim wszystkie
najbardziej aktualne standardy. Nowa rama jest więc wyposażona w uniwersalny hak przerzutki
UDH. Dzięki temu nie ma też problemu z montażem najnowszej bezprzewodowej grupy SRAM
AXS z mocowaniem T-Type.

Zupełnie nowy Marin Alpine Trail - Co się zmieniło? 16

Nowy Marin Alpine Trail – Specyfikacje

Rodzina Alpine Trail składa się z trzech modeli gotowych rowerów oraz oddzielnie dostępnej ramy:
– Alpine Trail 1
– Alpine Trail XR
– Alpine Trail XR AXS
– Frame Kit Alpine Trail XR
Każda z propozycji oparta jest na tej samej aluminiowej ramie i zawiera wszystkie elementy typu osłony, schowek, regulowane stery itd. Wszystkie gotowe modele zostały zbudowane w oparciu o wysokiej jakości komponenty:12-to biegowe napędy, 4-ro tłoczkowe hamulce z tarczami o średnicy 200 mm, regulowane sztyce o dużej długości i średnicy 34,9 mm oraz o kierownice i mostki w standardzie 35 mm. Każda ze specyfikacji stanowi kompletną ofertę na rower, który prosto ze sklepu można zabrać prosto w teren. Jednocześnie nie zapomnieliśmy o rozsądnej cenie! Jeśli masz w głowie wizję swojego Alpine Traila w wymarzonej przez siebie specyfikacji to możesz zaopatrzyć się we Frame Kit i resztę części dobrać po swojemu.

Alpine Trail XR AXS

Zupełnie nowy Marin Alpine Trail - Co się zmieniło? 17
  • Zupełnie nowa rama z aluminium serii 4
  • System zawieszenia MultiTrac LT 2, z ogniwem Horsta
  • 160mm skoku tylnego koła
  • Regulacja geometrii ramy oraz stery z regulacją kąta główki
  • Schowek Bear Box z pokrowcem
  • Widelec Rock Shox Zeb Ultimate 170 mm skoku
  • Damper Rock Shox Deluxe Coil Ultimate
  • Napęd Sram GX T-Type AXS 12s
  • Hamulce Sram CodeBronze, 4-ro tłoczkowe
  • Opony MaxxisAssegai3C Exo+
  • Koła: tylne 27,5” przednie 29”
  • Cena: 22 999 zł
  • Link do pełnej specyfikacji

Alpine Trail XR

Zupełnie nowy Marin Alpine Trail - Co się zmieniło? 18
  • Zupełnie nowa rama z aluminium serii 4
  • System zawieszenia MultiTrac LT 2, z ogniwem Horsta
  • 160mm skoku tylnego koła
  • Regulacja geometrii ramy oraz stery z regulacją kąta główki
  • Schowek Bear Box z pokrowcem
  • Widelec Rock Shox Zeb Ultimate 170 mm skoku
  • Damper Rock Shox Deluxe Coil Ultimate
  • Napęd Sram GX Eagle 12s
  • Hamulce Sram DB8, 4-ro tłoczkowe
  • Opony MaxxisAssegai3C Exo+
  • Koła: tylne 27,5” przednie 29”
  • Cena: 19 999 zł
  • Link do pełnej specyfikacji

Alpine Trail 1

Zupełnie nowy Marin Alpine Trail - Co się zmieniło? 19
  • Zupełnie nowa rama z aluminium serii 4
  • System zawieszenia MultiTrac LT 2, z ogniwem Horsta
  • 160mm skoku tylnego koła
  • Regulacja geometrii ramy oraz stery z regulacją kąta główki
  • Schowek Bear Box z pokrowcem
  • Widelec Fox 36 Rhythm 170 mm skoku
  • Damper Fox Float Performance
  • Napęd Shimano Deore 12s
  • Hamulce TRP Slate Evo, 4-ro tłoczkowe
  • Opony Vee Tire Snap WCE
  • Koła: tylne 27,5” przednie 29”
  • Cena: 13 999 zł
  • Link do pełnej specyfikacji

Nowy Marin Alpine Trail w Polsce

Pierwsze egzemplarze rowerów Marin AlpineTrail w najnowszej wersji, pojawią się w Polskiej sieci sprzedaży rowerów Marin Bikes już w następnym tygodniu po światowej premierze roweru. Importer Marina w Polsce, firma Motor-Land, posiada już w swojej flocie testowej nowego Alpine Traila XR AXS, którego widzicie na materiałach, podczas pierwszych testów na Kieleckim Telegrafie. Docelowo planowane są testówki nowych modeli w każdej konfiguracji sprzętowej. Będziecie mogli je sprawdzić osobiście np. podczas festiwalu Joy Ride, który odbędzie się w dniach 7-9 Czerwca w Kluszkowcach, do czego gorąco was zachęcamy!

Zupełnie nowy Marin Alpine Trail - Co się zmieniło? 20
Zupełnie nowy Marin Alpine Trail - Co się zmieniło? 21

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

X