Spis treści
ToggleMarin e-bike na boschu! Nowe modele Alpine trail e
Petaluma, California – Marin Bikes przygotował zupełnie nową wersję swojego największego elektryka, przeznaczonego do najcięższych zadań. Nowe modele Alpine Trail E będą napędzane teraz najnowszymi systemami napędu elektrycznego od firmy Bosch. Tak samo jak nowe analogowe modele z rodziny Alpine Trail, również tu znajdziemy nowej generacji ramy z aluminium serii 4, które zostały oparte na nowym systemie zawieszenia MultiTrac2 LT. Dla tych którzy maksymalnie chcą wykorzystać potencjał ostrego terenu oraz chcą dotrzeć jak najdalej, nie martwiąc się o zasięg, nowa generacja Alpine Trail E, będzie dużym krokiem naprzód.
Alpine Trail E Bosch - Najważniesze nowości:
• Zupełnie nowa rama z Aluminum serii 4
• System zawieszenia MultiTrac 2 LT z ogniwem Horsta
• 160mm skoku tylnego koła
• Regulacje geometrii: 3 ustawienia kąta główki, wysokość
suportu oraz długość tylnych widełek
• Silnik Bosch Performance CX, 85Nm momentu obrotowego
• Bateria 750Wh PowerTube
• Koła mullet: 29” P i 27.5” T
• Widelec o skoku 170mm, 4-ro tłoczkowe hamulce
• Dwa modele do wyboru w trzech rozmiarach
ALPINE TRAIL E BOSCH - rama i zawieszenie
Marin opracował zupełnie nową ramę dla modelu AlpineTrailEBoschrazem z zaprezentowaną ostatnio analogową wersją roweru. Dlatego też obydwie nowe konstrukcje posiadają szereg cech wspólnych. Względem poprzedniego modelu, również tu, skok wzrósł o 10mm zarówno z przodu jak i z tyłu i obecnie wynosi on 160 mm dla tylnego koła i 170 mm dla przedniego. Tak samo jak w nowym modelu bez E w nazwie, praca zawieszenia opiera się na systemie MultiTrac2 LT. Jest to bardziej zaawansowany system 4-ro zawiasowy z tzw. Ogniwem Horsta. Dzięki takiemu zabiegowi udało obniżyć się parametr „anti-rise”, co pozwoliło na poprawę kontroli podczas hamowania, lepsze podparcie w środkowym zakresie skoku oraz pełną kontrolę fazy końca skoku. Zmiana umiejscowienia punktu obrotu umożliwiła też dodanie dodatkowej regulacji geometrii w formie „Flip chipów”. Dzięki temu w prosty sposób można dopasować długość tylnych widełek oraz wysokość suportu do swoich preferencji oraz do terenu w którym zamierzasz się poruszać. Ostatecznie, dzięki nowej konstrukcji, jest to najbardziej wydajny system zawieszenia ze stosowanych obecnie w rowerach Marin Bikes. Nie zapomnieliśmy też o wytrzymałości i sztywności całej konstrukcji, która ma znieść wszystkie pomysły na jazdę, jakie wpadną Ci do głowy.
ALPINE TRAIL E BOSCH - SYSTEM ELEKTRYCZNY BOSCH
Za dodatkową moc napędową odpowiada najnowszy system Bosch Performance CX o momencie obrotowym 85 Nm. O odpowiedni zasięg dba bateria Bosch Power Tube o pojemności 750 Wh, schowana w dolnej rurze ramy. Specjalny system mocowania akumulatora zapewnia jego łatwy montaż i demontaż. Baterię można ładować zarówno gdy jest zamontowana w rowerze jak i wyjętą na zewnątrz. Główny sterownik silnika, wraz z włącznikiem i niewielkim wyświetlaczem został wbudowany w górną rurę ramy. Za wygodne sterowanie trybami wspomagania odpowiada mała, bezprzewodowa manetka. Tak zbudowany system powoduje, że nie ma tutaj żadnych dodatkowych przewodów idących do kierownicy. Gwarantuje to bezawaryjność w terenie a dodatkowo nie są potrzebne już żadne ograniczniki skrętu przedniego koła. Niewielki wyświetlacz pokazuje nam najważniejsze informacje czyli, stan naładowania baterii oraz aktualnie wybrany tryb wspomagania. Aby uzyskać więcej informacji o przebiegu, zasięgu, czy planowanej trasie, wystarczy sparować bezprzewodowo swój telefon.
Alpine trail e bosch - regulowana geometria
Regulowana geometria to nowość w modelu AlpineTrail E. Za pomocą specjalnych Flip Chipów oraz unikalnych sterów z regulacją kąta, dostępnych jest wiele różnych ustawień sprzętu. Dzięki temu każdy użytkownik będzie mógł dopasować sprzęt do swoich preferencji oraz do terenu w którym chce jeździć. Cała regulacja dostępna jest za pomocą podstawowych narzędzi i nie wymaga specjalistycznej wiedzy czy umiejętności. Wycinane laserowo grafiki ułatwiają poprawne ustawienie.
Regulacja na tylnych widełkach odpowiedzialna jest za ich długość oraz za wysokość suportu. Dostępne ustawienia to wyżej położony suport i krótsze widełki lub niżej położony suport i dłuższe tylne widełki. Dzięki tym opcjom użytkownik może lepiej dopasować sprzęt do terenu, w którym będzie się poruszać oraz do własnych preferencji.
Ostatnia z regulacji to możliwość zmiany kąta główki ramy. Jest on możliwa dzięki zastosowaniu specjalnych sterów wyposażonych w wymienną górną miskę łożyska. Standardowa pozycja ustawia kąt główki na 63°. Wymieniając samą górną miskę sterów, która znajduje się w zestawie z rowerem i ustawiając ją odpowiednio, możemy uzyskać kąt większy o +0.75°lub -0.75°.
marin alpine trail e bosch - detale i osłony
Nowy model Alpine Trail E Bosch standardowo został wyposażony w osłony, które mają za zadanie ochrony jego konstrukcji oraz wyciszenia całego roweru nawet w ostrym terenie. Dolne widełki chronione są od obić łańcucha na praktycznie całej długości. Górne tylne widełki, od wewnątrz, również otrzymały gumową osłonę, która ma wyeliminować obijanie się łańcucha. Najbardziej wystające wygięcie dolnej rury ramy oraz znajdujący się tam otwór do montażu baterii, zostały zabezpieczone grubą plastikową osłoną. Poprawione zostały również porty prowadzenia przewodów, które teraz lepiej uszczelniają całość i dokładniej trzymają przewody. Dzięki tym wszystkim detalom i usprawnieniom, rower jest na szlaku cichy i posiada dokładnie zabezpieczone wszystkie najważniejsze jego punkty.
Chcemy aby nowy Alpine Trail E Bosch posłużył wam jak najdłużej, więc zastosowaliśmy w nim wszystkie najbardziej aktualne standardy. Nowa rama jest więc wyposażona w uniwersalny hak przerzutki UDH. Dzięki temu nie ma też problemu z montażem najnowszej bezprzewodowej grupy SRAM AXS z mocowaniem T-Type.
Obydwie wersje najnowszego modelu Alpine Trail E Bosch zostały wyposażone standardowo we wkładki do opon marki Cushcore. Zestaw wkładek jest standardowo zamontowany na koło przednie i tylne, wraz z wentylami tubeless dedykowanymi do użycia z wkładkami. W komplecie z rowerem dostarczany jest również uszczelniacz do opon. Dzieki zastosowaniu wkładek obręcze Twojego nowego roweru będą bezpieczne nawet podczas jazdy na niskim ciśnieniu w ostrym terenie.
Alpine Trail e bosch - specyfikacje
Rodzina modeli Alpine Trail E Bosch składa się z dwóch modeli gotowych rowerów:
– Alpine Trail E1 Bosch
– Alpine Trail E2 Bosch
Obydwa rowery zbudowane są w oparciu o tą samą aluminiową ramę oraz najnowszy system Bosch CX Performance z baterią PowerTube 750 Wh. Rowery dostępne będą w 3 rozmiarach: M, L oraz XL. Brak rozmiaru S spowodowany jest brakiem miejsca na baterię PowerTube.
Nowe modele Alpine Trail E Bosch sprzedawane będą równocześnie z poprzednimi wersjami Alpine Trail E, Alpine Trail E1 oraz Alpine Trail E2, które teraz zyskają dopisek Shimano, aby rozróżnić od siebie wersje różnych rowerów.
alpine trail e2 bosch
- Zupełnie nowa rama z Aluminum serii 4
- System zawieszenia MultiTrac LT2, 160mm skoku tylnego koła
- Regulacja geometrii ramy oraz stery z regulacją kąta główki
- Silnik Bosch CX Performance
- Bateria PowerTube 750 Wh
- Widelec Fox 38 Performance Elite 170 mm skoku
- Damper Fox DHX2 Performance Elite
- Napęd Shimano XT 12s
- Hamulce TRP DH-R EVO, 4-ro tłoczkowe
- Wkładki do opon CushCore
- Cena: 26 999 zł
alpine trail e1 bosch
- Zupełnie nowa rama z Aluminum serii 4
- System zawieszenia MultiTrac LT2, 160mm skoku tylnego koła
- Regulacja geometrii ramy oraz stery z regulacją kąta główki
- Silnik Bosch CX Performance
- Bateria PowerTube 750 Wh
- Widelec Marzocchi Z1, 170 mm skoku
- Damper Marzocchi CR Coil
- Napęd Shimano Cues 6000, 10s
- Hamulce TRP Slate EVO, 4-ro tłoczkowe
- Wkładki do opon CushCore
- Cena: 22 999 zł
NOWY MARIN ALPINE TRAIL E BOSCH W POLSCE
Pierwsze egzemplarze rowerów Marin Alpine Trail E Bosch, już są dostępne w Polskiej sieci sprzedaży rowerów Marin Bikes. Importer Marina w Polsce, firma Motor-Land, posiada już w swojej flocie testowej nowe modele Alpine Trail E1 oraz E2 Bosch. Będziecie mogli je sprawdzić osobiście np. podczas festiwalu Joy Ride, który odbędzie się w dniach 7-9 Czerwca w Kluszkowcach, do czego gorąco was zachęcamy!
bikes bosch e-bike e-enduro e2 ebike enduro marin marin bikes mtb