Poszukując idealnego roweru do przemierzania miejskiej dżungli wiele osób zwraca swoją uwagę w kierunku graveli – co w cale nie powinno dziwić.
Postarajmy się odpowiedzieć na pytanie czym powinien się cechować rower, który ma być idealnym połączeniem jazdy po mieście, oraz będzie cały czas gravelem, który nie będzie bał się wyzwań bikepackingowych.
Grube opony z miejskim bieżnikiem.
Lombard 2 otrzymał w specyfikacji opony VeeTire G-Sport o szerokości 40 mm. Cechą charakterystyczną tego modelu jest bardzo drobny bieżnik pokryty delikatną strukturą. Wyrazistości dodają jej jasne boki znane jako skin wall. Chcąc przerobić koła na system bezdętkowy możesz być spokojny – te opony są kompatybilne i będą dobrze współpracować z mlekiem. Dodatkowo ich powierzchnia ma wzmocnienie na wypadek przebicia.
Bardzo częste pytania osób poszukujących roweru gravelowego to: „jakiej szerokości maksymalnej opony zmieszczą się w ramie”. Otóż chcąc jeździć bez błotników tylny trójkąt bez problemu powinien przyjąć oponę 45c, zaś z widelec przyjmie bez większego problemu 55 milimetrów szerokości. Ponadto rama jaki i widelec przystosowane są do instalacji błotników. Te mogą z lekka ograniczyć prześwit z tyłu do około 42 mm i z przodu do 50 mm.
Jak już jesteśmy przy kołach to nie sposób pominąć „wysokiego” czarnego stożka obręczy, który wynosi 30 mm – co najmniej +50 do lansu na bulwarze 😊. Nie jest to w końcu takie oczywiste w tej klasie rowerów. Piasty z logiem Marin (Formula) kręcą się na sztywnych osiach i toczą się na łożyskach maszynowych.
Za bezpieczeństwo odpowiadają hydrauliczne Shimano Tiagra 405 przykręcone do roweru w systemie flat mount.
Napęd to zestaw z korbą FSA Omega 50/34T i kasetą Tiagra o zakresie 11/34T w konfiguracji 2×10. Całość obsługiwana jest przez przerzutki Shimano Tiagra. W tym układzie możesz zarówno pojechać bardzo szybko (wykorzystując dolny chwyt kierownicy), jak i wspiąć się pod lokalne przewyższenie.
Punkty instalacji bagażu, czyli to do czego gravel jest przewidziany.
By móc cieszyć się w pełni tym sprzętem możesz dokręcić do niego bagażniki – zarówno z przodu jak i z tyłu.
Kokpit to kierownica z odchyleniem na boki tzw. flara i mostek z kątem 7 stopni. W zależności od rozmiaru ramy ich parametry ulegają zmianie
Dzięki rozchyleniu na boki o 12 stopni w dolnym chwycie możemy zmienić pozycję ciała w trakcie długiej jazdy rozluźniając w ten sposób obręcz barkową. Jednocześnie też oferuje nam to możliwość zawieszenia torby na kierownicę, a ta nie będzie ograniczać ruchu manetek. Mostek kierownicy posiadając kąt 7 stopni pozwala nam na zajęcie bardzo wygodnej pozycji na rowerze – w momencie kiedy jest dokręcony na samej górze rury sterowej w pozycji +. Jednocześnie jeśli preferujesz pozycję bardziej agresywną to możesz przenieść go na poziom – obniżając o 3 cm wyjmując podkładki.
Siodło sygnowane przez Marina jest miękkie i wygodne. Jego szerokość to 14,5 cm, a długość 28 cm.
Lombard jest zaprojektowany pod bardzo szerokie potrzeby użytkowników – również gdyby zaszła opcja instalacji opuszczanej sztycy siodełka, to otwory instalacyjne czekają.
Kolejną ciekawostką i bardzo nieoczywistym zabiegiem designerskim jest projekt wszystkich naklejek. Rzecz w tym, że każda z nich jest wyprodukowana z folii posiadającej parametry odblaskowe, czyli jeśli zaświeci na nie światło samochodowe to będą one odbijać to światło w ciemności.
Zapraszamy do naszego sklepu z rowerami : Hala Rowerowa, gdzie możecie znaleźć wyżej opisywany rower Marin Lombard 2.
Zapraszamy również do zapoznania się z naszą pełną ofertą, a także do wizyty w sklepach detalicznym i hurtowym.
Dziękujemy za przesłanie zgłoszenia!
Niebawem się z Tobą skontaktujemy!
Pozdrawiamy