Product manager rowerów MTB w Marin Bikes twierdzi, że w ich firmie nie buduje się rowerów dla dzieci, tylko porządne rowery górskie dla niższych rowerzystów. Idąc za tym mottem oczekiwać można, od Hidden Canyona znacznie więcej, niż od zwykłego roweru. Wszakże Marin to przecież kolebka rowerów górskich, od których przecież się wymaga czegoś więcej niż tylko dobrej jazdy po płaskim terenie. Co zatem oferuje ten rower na kołach 20 cali?
Pierwszy poważny rower dla dziecka to ten, w którym są przerzutki i kończy się hamowanie w pedałach. Tak więc, dla dziecka będzie to swoista rewolucja. Jednak rower ten został zaprojektowany w taki sposób, że dziecku ta nowość błyskawicznie przypadnie do gustu, a opanowanie nowych funkcji złapie w mig.
Kokpit roweru składa się z kierownicy o lekkim gięciu do góry (30 mm) i szerokości 59 cm. Osadzony jest na krótkim 45 milimetrowym mostku. Dzięki temu już nawet pierwsza jazda będzie się wiązać z ogromną łatwością manewrowania i skręcania. Jednocześnie pozycja za kierownicą Hidden Canyona jest bardzo wygodna i nie wymaga mocnego pochylania się w trakcie jazdy – wszystko za sprawą wysokiego widelca.
Za sterowanie wszystkimi funkcjami odpowiadają komponenty, które dedykowane są najmłodszym. Manetka do zmiany biegów jest obracana w przód i w tył. W ten sposób młody adept kolarstwa od razu zrozumie, że jeśli chce cięższy bieg to w okienku musi wskoczyć wyższa cyfra. Podobnie z hamowaniem. Krótkie klamki hamulcowe można z łatwością dostosować do długości palców u rąk.
W rowerze zastosowano system hamulców tarczowych obsługiwanych mechanicznie. Jest to ewenement w swojej klasie. Dzięki temu dziecko będzie miało zagwarantowaną odpowiednią siłę hamowania w każdych warunkach. A jeśli w planach będziemy mieli poważniejsze wyprawy w góry to wymiana na wersję hydrauliczną będzie trwała chwilę. W ten sposób rower można cały czas rozbudowywać, aby spełniał oczekiwania zarówno dziecka jak i rodzica.
Napęd w Hidden Canyonach to siedem biegów z jedną tarczą z przodu i siedmioma zębatkami z tyłu. Biegi zmienia tutaj przerzutka Shimano Tourney. Kolejnym ewenementem w tej klasie jest zastosowanie solidnej kasety (a nie wolnobiegu) Shimano HG20 o rozstawie zębów 12-28. Pozwoli to dziecku zarówno podjechać większe wzniesienie, jak i nabrać prędkości na płaskich odcinkach.
Korba posiada 36 zębów oraz ramię o długości dedykowanej krótszym nóżkom dzieci, czyli 140 mm. Warto zwrócić uwagę, że zastosowano tutaj ogranicznik spadania łańcucha po dwóch stronach zębatki, w postaci wysokiego kołnierza. Jego drugą funkcją jest zapobieganie wkręceniu i pobrudzeniu nogawek przez łańcuch.
Gdy mówimy o bezpieczeństwie to warto zwrócić uwagę na długi i wysoki widelec. Poza komfortem pozycji ma on drugie bardzo ważne zastosowanie: gdy zostanie zaciśnięty do końca przedni hamulec jest zminimalizowane ryzyko przelotu przez kierownicę. Wykonany został on ze stali, która znacznie lepiej tłumi drgania od aluminium. Przy okazji duży prześwit pomiędzy kołami a ramą pozwala na zainstalowanie dowolnego modelu błotników.
Gdy mówimy o komforcie nie sposób pominąć siodełka. Bardzo wygodny i przyjemny w dotyku produkt, który sprawi, że uśmiech Twego dziecka nie zniknie z twarzy po 2 kilometrach jazdy.
Za dobrą trakcję Hidden Canyona odpowiadają opony o rozmiarze 20 x2.125’’. Bieżnik pozwala bardzo płynnie pokonywać leśne ścieżki, ale również nie stawia szczególnego oporu podczas jazdy po chodnikach i asfaltach.
Rama wykonana została z aluminium, które Marin określa jako Series 1. Dzięki temu cały rower wraz ze wszystkimi dodatkami widocznymi na zdjęciach osiąga wagę 11 kg. W ten sposób dziecko bez problemu będzie w stanie podnieść taki rower, by móc pokonać schody, na których nie ma kładki.
Hidden Canyon występuje w dwóch wersjach kolorystycznych. Obie mają charakter uni-sex. Tak też dziedziczenie roweru w rodzinie nie musi się ograniczać do wyborów malowań chłopięcych i dziewczęcych. Niebieski lakier jest w połysku, zaś srebrny to opcja matowa.
I teraz najważniejsze pytanie: czy moje dziecko nadaje się już na jazdę takim rowerkiem? Zakładamy, że nasz przyszły adept kolarstwa już swobodnie jeździ bez bocznych kółek. Jak należy czytać tabelę z rozmiarem ramy? Parametry, które w szczególności należy wziąć pod uwagę to STANDOVER HEIGHT (L), z którego możemy obliczyć przekrok nad ramą. Mówiąc w skrócie, czy dziecko stojąc na ziemi nad ramą będzie miało prześwit, czy jednak górna rura, będzie blokowała stabilne podparcie obydwoma nogami. W tym celu należy odpowiednio zmierzyć długość nogi dziecka.
Jak to zrobić? Gdy dziecko stoi na boso na płasko należy w pachwinę wsunąć równolegle do podłoża poziomicę (ostatecznie ołówek). Długość od końca poziomicy do podłoża mierzona prostopadle do podłogi to długość nogi. Ten wynik powinien wynosić minimum 54 centymetry.
Jeśli chcesz znaleźć sklep z naszymi rowerami zapraszamy na stronę z wyszukiwarką sklepu w pobliżu: Szukaj sklepów Marin
Zapraszamy do zapoznania się z naszą pełną ofertą.
Dziękujemy za przesłanie zgłoszenia!
Niebawem się z Tobą skontaktujemy!
Pozdrawiamy