Choć kazano nam na niego czekać ponad 3 lata, było warto. Benelli 752 S, bo o nim mowa, to rasowy naked, stworzony nie tylko do miasta, ale i do dynamicznego pokonywania zakrętów, który jednocześnie dzięki łatwości prowadzenia i stabilności, pozwala czerpać radość z jazdy nawet mniej doświadczonym kierowcom. Co więcej, 752 S to prawdziwy popis włoskiego designu. Jeżeli potrzebujesz motocykla, który doskonale sprawdzi się w miejskiej dżungli, jak i na ciasnych winklach, a przy okazji świetnie wygląda, to jest motocykl właśnie dla ciebie.
Zanim na niego wsiądziesz, wystarczy jedno spojrzenie, żeby absolutnie się w nim zakochać. To zdecydowanie motocykl, za którym obejrzy się każdy, komu jednoślady nie są obojętne. Stylowa, kratownicowa rama, której wizualnym przedłużeniem jest wahacz wykonany z rur stalowych, nadaje Benelli 752 S charakteru, którego próżno szukać w motocyklach innych marek. Ten nietypowy wahacz to nawiązanie do dawnej tradycji. Podobne rozwiązanie znajdziemy choćby w modelu TNT 1130 czy 1130 Cafe Racer. Jeżeli cenisz sobie drobne smaczki w wyglądzie motocykla, to na pewno ten jest jednym z bardziej charakterystycznych, choć nie jest jedynym.
Uwagę przyciągają również inne szczegóły, jak choćby finezyjny kształt zbiornika paliwa, dekiel sprzęgła, elegancka kanapa, piękna linia zadupka, czy nieduże, ale świetnie się komponujące z całością lusterka. Interesujące są również błotniki. Tylny nawiązuje do segmentu adventure, natomiast przedni charakteryzuje się nietypowym kształtem, a jego powierzchnię dumnie zdobi logo Benelli. Jedno jest pewne – marce nie można odmówić dbania o szczegóły. Każdy element jest nie tylko dopracowany pod względem stylistycznym, ale i cechuje się wysoką jakością. Tutaj nie ma mowy o niedoróbkach, czy tandecie.
Kolejną rzeczą, jaka zwraca uwagę, są potężne lagi o średnicy 50 mm. Tak duża średnica, w tego typu motocyklu potęguje wrażenie, że mamy do czynienia z prawdziwie zadziorną maszyną, która nie boi się mocniejszego odkręcenia manetki. Zawieszenie przednie w Benelli 752 S to widelce upside down. Potężne lagi zapewniają stabilność motocykla w pełnym zakresie pracy, który wynosi 117 mm. Z tyłu znajduje się natomiast amortyzator centralny o 45 mm zakresie skoku.
Fabryczne opony na 17-calowych felgach w rozmiarze 120/70 przód i 180/55 tył to Pirelli Angel ST. Opony te przeznaczone są zarówno do jazdy miejskiej, sportowej, jak i turystycznej. Poza świetną przyczepnością w każdych warunkach charakteryzują się także wyjątkową trwałością, która została potwierdzona w 2009 roku podczas ustanawiania rekordu 24H World Duration Record. Na jednym zestawie opon Angel ST, 15 dziennikarzy i 12 testerów pokonało wtedy łącznie 5 135,071 km w czasie 24 godzin, ze średnią prędkością 213,96 km/h udowadniając tym samym nieprzeciętną wytrzymałość tych opon. Benelli, mając na uwadze dobro swoich klientów, nieprzypadkowo wybrało właśnie ten model do swojego 752 S.
To nie koniec komponentów uznanych marek w tym motocyklu. O skuteczność hamowania dbają bowiem potężne hamulce Brembo, które w razie potrzeby zatrzymują 752 S niemal w miejscu. Układ hamulcowy to dwie tarcze z przodu o średnicy 320 mm z czterotłoczkowy zaciskami i pojedyncza tarcza z jednotłoczkowym zaciskiem z tyłu.
Na uwagę zasługuje również nowoczesny wyświetlacz TFT. Jest on wyposażony w dwa tryby – dzienny i nocny. Różnią się one nie tylko kolorami i jasnością, ale również całym interfejsem. Do poruszania się pomiędzy poszczególnymi funkcjami na wyświetlaczu służy pojedynczy przycisk na kierownicy. Sama kierownica jest typowa dla segmentu naked i jak na wielu innych elementach, znajdziemy na niej logo marki. Klamka hamulca ma możliwość regulacji, co pozwoli każdemu kierowcy dostosować zakres jej pracy do swoich potrzeb.
Pozycja na Benelli 752 S jest lekko pochylona. Pozwala to jeszcze lepiej wyczuć motocykl i podkreśla jego sportowy charakter. Kanapa z wytłoczonym logiem Benelli znajduje się na wysokości 810 mm. Dla pasażera pod siedzeniem zostały zamontowane wygodne uchwyty. Motocykl gotowy do jazdy waży 228 kg. Bak paliwa mieści łącznie z rezerwą 17,5 litrów płynu. Średnie spalanie kształtuje się na poziomie około 6 litrów, co sprawia, że Benelli 752 S doskonale sprawdzi się również jako miejski motocykl na dojazdy do pracy.
Tym, co napędza tego kompaktowego nakeda, jest rzędowy, dwucylindrowy silnik o pojemności 754 cm3. Jego maksymalna moc to 76 KM osiągana przy 8500 obrotach na minutę. Maksymalny moment obrotowy to 67 Nm przy 6500 rpm. Na każdy cylinder przypadają 4 zawory. Silnik ten powstał na bazie sprawdzonej trzycylindrowej jednostki Benelli, która została całkowicie przekonstruowana, by spełnić nowe, bardziej wymagające normy emisji spalin. 752 S dba nie tylko o dobre wrażenia z jazdy, ale również o środowisko naturalne.
Dynamiczny silnik oddaje moc równo i przewidywalnie tym samym motocykl świetnie nadaje się również dla początkujących jeźdźców. Dla młodych motocyklistów dostępna jest również wersja na kategorię A2. Komfortu jazdy nie popsują nam również wibracje silnika, które w tym modelu są praktycznie nieodczuwalne.
Jeżeli chodzi o układ wydechowy, to został on zaprojektowany tak, aby nie odwracał uwagi od harmonijnej linii motocykla, tym samym idealnie wpisuje się w jego zwartą sylwetkę, jednocześnie jej nie przytłaczając. Jego głośność spełnia obowiązujące normy. Jak każde Benelli także 752 S wyposażony został w niezwykle precyzyjną i cichą skrzynię biegów, która jest jednym z najmocniejszych punktów tej marki. Jej bezbłędne działanie może być wzorem dla niejednego producenta w branży.
Podsumowując: Benelli 752 S to miejski motocykl, który da nam dużo radości również na górskich winklach. Za 29 990 zł otrzymujemy dopracowanego we wszystkich szczegółach kompaktowego nakeda, który może pochwalić się markowymi komponentami takimi, jak hamulce Brembo. To sprawia, że bez kompleksów może on konkurować z modelami bardziej popularnych marek, które zazwyczaj nie mogą pochwalić się wyposażeniem tak wysokiej jakości.
Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą.